Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle Klíčová slova "analýzy"
Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Askeze v akčním uměníFekete, František(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-11Bakalářská práce Askeze v akčním umění (Význam askeze v akčním umění. Dvě případové studie) se zabývá tématem askeze a jejím použitím v uměleckém vyjadřování. Metodou jsou analýza, komparace a kontextualizace dvou performancí, Ticho a Hlad Lumíra Hladíka a One Year Performance 1979 – 1980 Tehchinga Hsieha, které slouží jako případové studie. Cílem je prozkoumat tato umělecká díla, jejichž forma je velice podobná asketickým praktikám v náboženském kontextu a odpovědět na otázku, co z nich vlastně činí umělecké díla. Práce uvažuje o tom, jaké má použití askeze v uměleckém kontextu obsahovou rovinu a jaké jsou významy a hodnoty, které vytváří. Práce analyzuje a interpretuje obě performance a spojuje je se soudobým uměleckým děním a vlastním životem autorů. Jelikož je askeze silně spojena s duchovními naukami, výsledky analýzy následně porovnává a dává do kontextu s formami víry, zejména s buddhismem.Práce vysledovala důkazy k tvrzení, že při interpretaci obou děl můžeme narazit na vyjádření jistých metafyzických hodnot, ať už je autoři zamýšleli, či nezamýšleli v dílech vyjádřit. Tyto hodnoty se ale vzpírají předem vymezeným formám víry, buď je v sobě popírají, nebo mísí aspekty různých duchovních tradic dohromady. Charakter sakrálnosti v umění se ukazuje jako autonomní, proměnlivý a pluralitní.
- Mezi filmem a videohrou - analýza Detroit: Become HumanJirka, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-12Práce se zabývá historickou kontextualizací videohry Detroit: Become na vybraných příkladech z dějin interaktivního filmu. V následné analýze za pomoci metody MDA na příkladech ukazuje soulady a rozpory mezi jednotlivými prvky videohry, které konstituují její narativní estetický model.
- Vnitřní prostor uměníDvořák, Max(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-12Ve své bakalářské práci analyzuji vybraná díla z oblasti fotografie, hudby, instalací a pohyblivého obrazu, a snažím se definovat jakousi skrytou dimenzi, jež se dle mého názoru otevírá či rozpíná uvnitř využitého média. Tento vnitřní prostor vnímám jako nehmotnou a nepřístupnou strukturu, která svým charakterem může evokovat fyzikální teorie o multidimenzionálním vesmíru. Uvnitř tohoto pole dochází k popření standardních časoprostorových pravidel, a média, která umělci využívají, se tak stávají oknem do tohoto podivuhodného světa. V textu se snažím na základě společných rysů zdánlivě odlišných uměleckých projevů zmapovat a definovat zákonitosti tohoto prostoru.