Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle Klíčová slova "analýza"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Fenomén camp a Mezi náma dobrýHorváthová, Zdeňka(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-18Bakalářská práce se zabývá fenoménem camp, který využívá jako nástroj pro interpretaci divadelní hry Doroty Masłowské s názvem Mezi náma dobrý a její stejnojmenné divadelní a filmové inscenace, jež režíroval Grzegorz Jarzyna. Na základě analýzy autorka obhajuje přítomnost campu v těchto vybraných dílech a poukazuje na jeho projevy napříč textovým, divadelním a filmovým médiem. Autorka se nejdříve zaměřuje na vymezení fenoménu, přičemž vychází z prvního uceleného shrnutí Susan Sontag, které vyšlo v českém překladu pod názvem Poznámky o fenoménu camp. Na základě tohoto eseje aktualizuje camp do současnosti. Zaměřuje se na vyvrácení tvrzení Sontag o apolitičnosti campu a jako oporu vlastní argumentace využívá knihu Láska k přehnanému Petera Demetera. Autorka dále vymezuje kontext tvorby Doroty Masłowské, Grzegorze Jarzyny a nastiňuje situaci polské literatury a polského divadla v době, kdy zkoumaná díla vznikla. V další části práce se věnuje analýze dramatického textu Mezi náma dobrý, prostřednictvím které ověřuje přítomnost campu – fenomén nachází ve výskytu principů jako je například nadsázka a s ní související subverze. Svoji interpretaci zároveň opírá o kontext tvorby Masłowské. V další fázi nastiňuje, že jsou campové promluvy v obou adaptacích zachovány, a proto už přistupuje k analýze divadelní a filmové inscenace prizmatem campu. Zjištění i v tomto případě dokládá kontextualizací děl Grzegorze Jarzyny. Práce tak ukazuje fenomén camp jako interpretační nástroj schopný reflexe společenskopolitických problémů a poukazuje na možné využití campu v současnosti.
- Sebereferenční identita - tvůrčí tandem Petry Tejnorové a Terezy OndrovéZemanová, Laura(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-14Bakalářská práce Sebereferenční identita – Tvůrčí tandem Petry Tejnorové a Terezy Ondrové se soustředí na společnou tvůrčí práci režisérky Petry Tejnorové a tanečnice a choreografky Terezy Ondrové. V práci využívám dva sociologické koncepty; Teorii sebereferenčních systémů od Niklase Luhmanna a Teorii tekuté modernity od Zygmunta Baumana. Díky sociologickým konceptům lze obšírněji vysvětlit a analyzovat předvoj, samotný vznik a projevy tvůrčího tandemu, ve kterém jmenované autorky v současné době působí. V roce 2018 spolu vytvořily groteskně-taneční inscenaci Same Samev režii Karine Ponties, inspirovanou němou filmovou groteskou, absurdním humorem a komikou Bustera Keatona. Inscenace je analyzována na základě teoretické části práce, kde je představen právě vývoj filmové grotesky a její nejdůležitější koncepty.