Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle Klíčová slova "autorská tvorba"
Nyní se zobrazuje 1 - 7 z 7
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Cesta k autorskému vyjádření v sociálně-divadelním projektuŠupová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-09-26Tématem diplomové práce je analýza vývoje a představení autorské inscenace Co čumíš?!, v níž autoři spolupracovali s ženami bez domova. V ní bude zohledněn terapeutický a sociální aspekt projektu, autorský přístup tvůrců, specifika umělecké výpovědi a teoretické ukotvení uměleckého tvaru.
- Herectví animované tvorbyJarošová, Marie(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-22Diplomová práce Herectví animované tvorby reflektuje autorčinu zkušenost, kterou získala propojením oboru animované tvorby a oboru autorského herectví. Pokouší se objasnit a zformulovat, co lze zahrnout do teorie herectví animované tvorby. Následně hledá obecné závěry, které by mohli animátoři či tvůrci autorských animovaných filmů uplatnit ve své praxi. Lze animátora označit za herce? Jaké lze vysledovat principy hereckého projevu animovaných aktérů? Kdo je autorský animátor?
- Hlas autorityŠtauberová, Markéta(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-21Cílem této diplomové práce je zdokumentovat vlastní zkušenost s prací s hlasem, hlasovou a řečovou přípravou a pedagogikou těchto disciplín. Základním východiskem pro práci se stal psychosomatický přístup tak, jak mi byl prezentován na Katedře Autorské Tvorby a Pedagogiky, a především tak, jak jsem ho sama v průběhu magisterského studia interpretovala. Text si dává za cíl ukázat, jak důležitou roli hraje hlas v životě člověka, jak moc může vypovídat o jeho osobnosti i aktuálním rozpoložení a jak dalece lze s hlasem pracovat, přestože stále zůstává pro mnohé z nás tento jeho potenciál skrytý. Uvědomění si tohoto potenciálu a objevení chuti ke zkoušení si a okoušení svého hlasu jsou dva základní předpoklady vědomé práce s hlasem. V rámci praktické části jsem se zabývala možnostmi pedagogiky této psychosomatické disciplíny za hranicemi katedry, potažmo fakulty a školy. Mým hlavním studijním zájmem se stal výzkum hlasové přípravy ve spolupráci s různými skupinami, u kterých hlas hraje významnou roli – vojenskými veliteli, vychovateli a pedagogy, a ochotnickými herci. Při vedení seminářů jsem si ověřovala nejen funkčnost různých postupů a hlasových cvičení, ale prohlubovala jsem i svou pedagogickou praxi, učila se naslouchání a zcitlivování vůči hlasům ostatních a ověřovala si vlastní hlasové i rétorické možnosti a schopnosti. Název práce, Hlas autority, odkazuje k autoritě přirozené, která je autentická a vědomě autorská, a zejména pak k hlavnímu cíli celé práce představit možnosti hlasové přípravy lidem, kteří zastávají důležité veřejné funkce. Každá zdravá a vyspělá společnost potřebuje hlasy, které jsou slyšet, které v ní rezonují, které ji uvádějí a udržují v pohybu, které mají moc přinést změnu. Tak se stává výchova k hlasu výchovou k osobnosti.
- Hlas volajícího na poutiZajíček, Pavel(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-09-26Práce Hlas volajícího na poušti prozkoumává možnosti začátků, jejich pokračování a reflexi.
- Hledání vnitřních tématZárubová, Veronika(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-10-12Diplomová práce „Hledání vnitřních témat“ se zabývá rozborem autorských textů, reflexí dialogických jednání (dialogical acting) a autorských prezentací (authorial presentation), skrze které se snaží pojmenovat společné prvky, principy a témata prolínající se celou autorčinou tvorbou. Tato témata jsou posléze porovnávána a zkoumána v rámci role, kterou v souvislosti s tvorbou hrála.
- HungerDeVoe, Kierstan Noelle(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-03-31In this master’s thesis, I recount and reflect on the process of inspiration, growth, and creation of my final authorial presentation, Hunger. Despite my early interest in pursuing medicine, my experiences at the Department of Authorial Creativity and Pedagogy (KATaP) at the Academy of Performing Arts in Prague’s Theatre Faculty (DAMU) proved instrumental on my current journey to becoming an actor, as well as in the realization of Hunger. Along with my outside work with a psychotherapist, my coursework in KATaP significantly contributed to my personal growth as an actor and as a person. The first part of this thesis examines the origin of the text Hunger is based off of, a semi-autographical wolf story originally presented for an Authorial Reading (AR) class. I reflect on my use of animals as protagonists, my use of the analogy of love as flesh, and the implications of using such a personal text as the subject material for a public performance. I then contemplate the relationship of “art” and “therapy” in terms of my experiences in my courses at KATaP, including Authorial Acting (AA), Dialogical Acting (DJ), and movement classes, as well as my work with therapy. I describe my struggle with PTSD and clinical depression, presenting psychological context for my struggle connecting my mind and body and the importance of doing so, both in the classroom and out. I discuss how a therapy session and DJ combined to allow me to discover the main character of my final authorial presentation, WW, the wise woman, the white wolf. The second part addresses my procrastination as a constant source of struggle, provides possible context for it, and my attempts to resolve it. I go on to describe my first performance attempt of Hunger and how it resembled a Speech presentation more than a storytelling performance. I outline my experience and growth in Speech class and compare it to traditional Native American storytelling, reflecting on the differences between the two and what I took from each to use in Hunger. I continue to describe the inspiration and realization of WW, the main character in Hunger. Reflecting on my most recent AP attempt at Open Sunday, I uncover the parts that worked and those that didn’t, list the changes I’ve made since then, and discuss the hopes I have for Hunger in the future. I conclude this master’s thesis, purposefully written to be more like a story than an academic paper, by recounting my journey with the psychosomatic disciplines of KATaP, therapy, and my creation of Hunger, and by describing how deeply it has affected me in my life as an actor and as a person. I hope this master’s thesis could prove useful for anyone struggling to tell their story, coping with their mental health, or simply curious about this particular authorial process.
- Studnice Jakubova, aneb Jacob's Well, aneb jak Jakob překládal Ivana Vyskočila, jako by to nebylo nemožnéKeller, Jakob(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-24Diplomová práce mapuje, diachronicky a kvalitativně, autorův pokus o překlad do rodné angličtiny výběr textů Ivana Vyskočila, s náhledem do problematiky tohoto specifického počinu: z čeho projekt vzešel, jaký je a k čemu vedl. Práce je prezentována jako součást autorovy širší cesty hledání témat a významů, jak diplomové práce samotné, tak v přesahu jeho života a existence vůbec. V počinu překladu textů z češtiny do angličtiny nachází autor odraz jedné ze svých důležitých životních úloh: interpreta, překladatele a tlumočníka, mezi jazyky, lidmi, kulturami, dobami, žánry, a ukazuje jak tato vykvetla z jeho existence mezi kulturami a ze studia jazyků a literatury, a studia na katedře autorské tvorby a pedagogiky.