Katedra teorie a kritiky / Department of Theory and Critism
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra teorie a kritiky / Department of Theory and Critism podle Klíčová slova "Akademie múzických umění v Praze. Katedr"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Česká divadelní postmoderna a tvorba Jiř ího Havelky fenomenologická redukce fenoménu HavelkaKubák, Ivo Kristián(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-11Práce se v první části soustředí na postihnutí současné generace režisérů, kteří do svých oficiálních tvůrčích období vstoupili až po roce 1989. Nachází mezi nimi tři základní linie inscenačních postupů a v druhé části se soustředí se na pětici režisérů této generace, jež v současnosti vyučuje na katedře alternativního a loutkového divadla DAMU: Petra Tejnorová, Jiří Adámek, Martin Kukučka, Lukáš Trpišovský a Jiří Havelka. Posledně jmenovanému se pak věnuje podrobně a ve třetí části této práce se na základě dostupných reflexí jeho dosavadní tvorby snaží zjistit, jak je tato tvorba přijímána kritikou i veřejností. V příloze je pak uvedena kompletní inscenografie Jiřího Havelky.
- Ivan Vyskočil a jeho pedagogikaPetelíková, Eva(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-04V této práci se pokouším propojit vlastní zkušenosti získané kontaktem s pedagogikou prof. Ivana Vyskočila a teoretická hlediska zabývající se diváckou recepcí. Moji práci tvoří dvě části. V první části se věnuji fenoménu diváctví. Zaměřuji se především na ontologický princip divadelní tvorby a s ním spojenou zpětnovazebnost ve vztahu divák ? herec. Vycházím z tezí Otakara Zicha, Eduarda Bullougha, Jaroslava Etlíka, Maxe Herrmanna a především Eriky Fischer-Lichte. Zmiňuji se o fyziologické podstatě vnímání související s tzv. zrcadlovými neurony. Pokouším se uvést do kontextu divadelně teoretický a neurovědecký pohled na recepci jakožto psycho-fyzickou zkušenost. V druhé části práce se zaměřuji na koncepci studia prof. Ivana Vyskočila, (zakladatele Katedry autorské tvorby a pedagogiky na DAMU), která spočívá v pěstování psychosomatické kondice, ve výcviku sebereflektujících tvůrců - herců, kteří jsou zároveň i diváky. V závěru se pokouším poukázat na spojitost mezi vlastním pěstováním psychosomatické kondice prostřednictvím studia herectví na Katedře autorské tvorby a pedagogiky a rozvíjením určité divácké kompetence, která úzce souvisí s kvalitou estetického zážitku a jeho reflexí, a tedy i s prací divadelního kritika, k níž mimo jiné vede studium na Katedře teorie a kritiky na DAMU.