Centrum audiovizuálních studií - CAS / Centre of Audiovisual Studies
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Centrum audiovizuálních studií - CAS / Centre of Audiovisual Studies podle Klíčová slova "americká kinematografie"
Nyní se zobrazuje 1 - 8 z 8
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Audiovizuální tvorba původních obyvatel Severní AmerikyKlinger, Nikola(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-21Magisterská práce je kombinací obecně přehledového výzkumu jednotlivých podob audiovize původních obyvatel Kanady, ale i USA, z důvodu toho, že z hlediska původních obyvatel mezi zeměmi není hranice, k nim vybraných analýz narativních filmů pracujících s jejich tématy, symbolikou apod. Věnuji se především filmům dokumentárním, hraným i experimentálním a výtvarnému umění. Práce seznamuje čtenáře se základními obrysy sociální situace původních obyvatel, což je obzvlášť důležité, protože tato je základním hybatelem tvorby, která získává klíčovou funkci při emancipaci etnika a hledání svého vlastního jazyka.
- Christianity and Occultism in Queer Experimental CinematographyKriška, Adrián(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-11The aim of the work is to examine and re-evaluate the relationship between christianity and occultism in queer experimental cinematography and question coexistence of these two supposedly contradictory subjects. The work will try to define what queer experimental cinematography precisely is, and in order to achieve this result it will analyse three audiovisual works from authors connected with queer experimental film, starting with one the earliest homoerotic film Fireworks by Kenneth Anger, through Derek Jarman's Sebastiane and In the Shadow of the Sun and concluding with A Fire in My Belly by David Wojnarowicz. The thesis will seek its parallels and answers via feminist, queer and leftist perspectives based also on personal observations.
- Erotika v animovaném loutkovém filmuŽák, Vojtěch(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-27Erotika a pornografie v animovaném loutkovém filmu je okrajový žánr. Přesto si zaslouží pozornost díky svým jedinečným výrazovým prostředkům. Předmětem práce je zamyšlení nad vztahem tělesnosti a loutky ve filmu. Její součástí je rovněž autorský výběr a analýza konkrétních nezávislých filmů, ve kterých je převažujícím námětem sexuální chování nebo které obsahují scény s erotickým obsahem. Loutka funguje jako zobrazení lidského těla, v kontextu této práce pak konkrétně těla v erotických situacích. Tělo loutky se tak stává obrazem našeho těla. S nástupem nových technologií se i my můžeme stát obrazem loutky, která se tak stává loutkářem, animátorem. Pro pochopení funkce loutky ve filmu je důležitý i princip identifikace s hrdinou jako jeden z klíčových nástrojů pro interpretaci role loutky ve filmu. Zvolené téma doprovází definice klíčových pojmů a krátký přehled legislativy, která se dotýká pornografického animovaného filmu.
- Magie Aleistera Crowleyho ve filmové praxi Kennetha Angera: Invocation of My Demon Brother a Lucifer RisingChudáčková, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-14Tato bakalářská práce se zabývá filmovou praxí Kennetha Angera, konkrétně jeho dvěma filmy Invocation of My Demon Brother a Lucifer Rising, v souvislosti s magickým učením Aleistera Crowleyho. Jak tato práce dokazuje, Anger do velké míry z Crowleyho magie vycházel. Tato práce si klade za cíl popsat symboliku filmů, dále se zaměřuje na motivy magika a magického obřadu. Blíže se pak zabývá postavou Lucifera, jenž je hlavním středobodem nejen těchto dvou filmových děl, ale Angerovy filmové tvorby obecně. Interpretací Angerovy tvorby skrze magické učení se nám dostává hlubšího porozumění nejen obsahu těchto dvou filmových děl, ale i možnostem vizualizace magické zkušenosti filmovými prostředky.
- Science fiction v dokumentárním filmuKarpeta, Mikuláš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-12Tato práce se zabývá spojením science fiction žánru v dokumentární kinematografii a relativními hranicemi pojmu dokumentární film. První polovina práce stručně nastiňuje diskuzi a historii vývoje pojmu dokumentární film. Jedná se hlavně o vymezení důvodů, proč je tento termín problematický a co jsou hlavními úskalími jeho definic. Následně se práce zabývá historií spojení science fiction žánru s dokumentární formou a obsahem. Druhá polovina pak analyzuje film Wernera Herzoga - The Wild Blue Yonder (2005), z formální a žánrové stránky se snaží ukázat, proč lze tento film považovat za dokumentární a co jsou jeho hlavní dokumentární aspekty. Cílem práce je tedy popis a zamyšlení se nad hybridními žánry, které spojení science fiction s dokumentárním filmem vytváří.
- Sémiotická analýza vybraných děl z žánru fashion filmHorová, Anežka(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-21Magisterská práce se zaměřuje na žánr fashion filmu. Primárně se zabývá filmovými režiséry, kteří natáčí autorské fashion filmy pro módní značky. Práce si klade za cíl přinést analýzu formálních a obsahových prvků jednotlivých filmů a celkový rozbor způsobu reprezentace módy v digitálním světě. Fashion film považuji za důležitý kulturní a průmyslový produkt, na kterém lze pozorovat nejen vyobrazení současných módních směrů, ale například i obecné přístupy k propagaci na internetu.Při zkoumání vztahů mezi značkami a filmovými režiséry je důležité neopomíjet tzv. cobrand a jeho možné dopady na obě spolupracující strany. Cobrand značkám pomáhá vytvářet obsah, který nemusí být nutně vnímán jako reklama v negativním slova smyslu, nýbrž jako reklama s přidanou uměleckou hodnotou.
- Vedení a odvedeníJelínek, Prokop(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-09Bakalářská práce Vedení a odvedení se zabývá principem kouzelnického odvedení pozornosti (misdirekce) v rámci filmové tvorby. Tento princip napomáhá kouzelníkovi vychýlit pozornost diváka od metody triku. Filmový tvůrce jej používá v kontextu opožděné expozice a vedení divákovi pozornosti podél trajektorie filmového narativu. První část práce se zabývá představením pojmu misdirekce v kontextu magie. Druhá část se věnuje jejímu významu v rámci kinematografie a v třetí části na konkrétních případech filmových děl popisuje, jakými způsoby s tímto principem filmoví tvůrci pracují a porovnává jejich metody. Příklady filmových děl, které jsou v této práci použity jsou: Escamotage d’une femme chez Robert-Houdin, F for Fake a The Prestige.
- Žlutá armáda anebOzuna, Jáchym(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-09Tato práce si klade za cíl ideologickou analýzu filmového světa mimoňů. Jako teoretický rámec bude použita teorie aparátů Louise Althussera a pojem spektakulární společnosti Guy Deborda. Na přikladech mimoní historie a pozdějšího společenského uspořádání bude rozkryto, jakým způsobem jsou kapitalistické hodnoty ve filmech reprodukované, či naopak převrácené. Mimoni ve svém názvu obsahují významovou dvojakost (mimoň jako hlupák, v angličtine minion jako nohsled). Na mimoně bude nahlíženo skrze oba tyto pohledy.