DAMU Disertační práce / Doctor theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet DAMU Disertační práce / Doctor theses podle Klíčová slova "Akademie múzických umění v Praze. Katedra autorské tvorby a pedagogiky"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Kurs OsloZajíček, Pavel(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2025)Datum obhajoby: 2025-03-25V centru práce stojí doktorandova pedagogická činnost, její reflexe a rozvoj. Součástí textu je podrobný popis dosavadní činnosti doktoranda v oblasti (nejen) vysokoškolské pedagogiky. Za její jádro se zde považuje semestrální kurz připravený a provedený pro Univerzitu v Oslu. Hlavní ohledy výkladu jsou parametry praktického výzkumu, tedy kultivace vlastní praxe a komunikace jejího rozvoje, dále vrstva autoetnografická, která zkoumá okolnosti výzkumu a jejich vliv na bádání i jeho protagonistu, nakonec se do textu prolíná úvaha nad možnostmi a přínosem autofikčního psaní, které problematizuje vztah textu a reality, resp. textu a autora. Příloha obsahuje sadu autorových audioreflexí vlastní pedagogické práce, které myšlenkově napájí a odráží celý proces bádání.
- Přítomnost, minulost a budoucnost autorské prezentaceBábek, Oskar(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2025)Datum obhajoby: 2025-03-25Práce se zabývá disciplínou autorské prezentace. Srovnáním s jinými podobnými žánry divadla jednoho herce, analýzou prezentací a rozpravami s autory dochází k formulování otázky, jaká jsou kritéria toho, co autor těchto řádek nazývá dobrou prezentací či dobrým autorstvím. Postuluje čtyři pilíře, na nichž stojí dobrý autor autorská odpovědnost, uměřená práce s vlastní autobiografií a osobními tématy, obsahové prvky a talent či schopnost obsah sdělně tvarovat. Teorii autor práce ověřoval pomocí interpretativní fenomenologické analýzy a rozhovorů s šesti respondenty, u nichž nejvíce rezonovala témata číslo dvě a čtyři. Vynořilo se navíc ještě téma páté, a to autorův vztah k vlastnímu výtvoru, pojmenování toho, co je moje. Ukazuje se, jak si umělec v autorství nenárokuje své dílo pouze z hlediska obsahu, ale též formy. Přínosem této práce je pak také popsání unikátního vztahu performativního aspektu s aspektem studijním, a to, jak společně utváří umělecký žánr zvaný autorská prezentace.