Oddělení jazzové interpretace / Department of jazz interpretation
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Oddělení jazzové interpretace / Department of jazz interpretation podle Klíčová slova "2. polovina 20. století"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Jazzová kvarteta bez harmonického nástrojeKalfus, Petr(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-02Cílem této magisterské práce je popsat a zmapovat vývoj fenoménu jazzového kvartetu bez harmonického nástroje ve složení dva dechové nástroje, kontrabas a bicí od jejího vzniku (druhá polovina 20. století) až do současné podoby. Dalším cílem je poukázat na historické proměny stylistiky hry a také na změny rolí jednotlivých nástrojů jak z hlediska kompozičního, tak z hlediska improvizace a interakce v kapele. V praktické části této práce budou tyto proměny demonstrovány na konkrétních příkladech transkripcí. V neposlední řadě je mým cílem popsat, jak se tento formát odráží v mém vlastním aktivním působení na jazzové scéně, a to ve vlastních technikách kompozice a interpretace.
- Proměny kytarového tria v jazzové hudbě druhé poloviny 20. stoletíBára, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-16Tato práce se zabývá analýzou a porovnáním čtyř alb z rúzných dekád druhé poloviny 20. století, která byla nahrána v obsazení elektrická kytara, kontrabas nebo baskytara a bicí nástroje. Každá ze čtyř kapitol věnovaná jednotlivým nahrávkám se skládá ze dvou částí. V první se zabývám historií daných trií, okolnostmi jejich vzniku, vztahy mezi jednotlivými členy a pozadí vzniku nahrávek. V druhé části každé kapitoly se zabývám přímo konkrétními alby. Vycházím zejména z vlastních postřehů získaných důkladným poslechem daných nahrávek. Svá pozorování doplňuji o informace získané z knih, internetových pramenů i audiovizuálních materiálů. Své poznatky dokládám ukázkami, které jsem transkriboval a zapsal do not. Snažím se poukázat jak na rozdíly, tak na trendy a vzájemné inspirace jednotlivých formací a hráčů, které ovlivnily proměny estetiky kytarových trií behen druhé poloviny dvacátého století.