Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle Klíčová slova "Akademie múzických umění v Praze. Katedr"
Nyní se zobrazuje 1 - 6 z 6
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Alternativa na KALD.Vydarený, Petr(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-27Diplomová práce na téma Alternativa na KALD reflektuje osobní zkušenosti a postřehy z průběhu studia na DAMU. K tomu účelu je vybráno několik důležitých momentů, zejména inscenace v divadle Disk. Text je rozdělen do jednotlivých kapitol, z čehož každá je samostatnou úvahou na dané téma.
- Činohra na alterneMajerčíková, Petra(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-23Autorka sa vo svojej diplomovej práci s názvom Činohra na alterne pokúša nájsť prepojenie klasického činoherného herectva s katedrou alternativního a loutkového divadla. V prvej časti zmieňuje, aký spôsobom katedra herectva pracuje. Ako protipól k voľnej a experimenálnej tvorbe si zvolila Stanislavského systém. V jednotlivých kapitolách reflektuje metódy pedagogického vedenia jednotlivých režisérov a ich herecké postupy. V závere sa venuje predovšetkým reflexii osobného hereckého a tvorivého procesu v Disku. Posledná časť je venovaná krátkemu dotazníku poslucháčov herectva katedry ALD.
- Co to znamená být na začátku II.Šimek, Jiří(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-23V této diplomové práci se pomocí zpětné analýzy procesu vzniku dvou vlastních autorských inscenací GoG a LONELiNESS & STUFF snažím popsat základní způsoby a předpoklady pro vlastní autorskou práci bez scénáře, kdy na počátku stojí pouze téma nebo literární předloha (která je chápána spíše jako hlavní inspirační zdroj). Tyto způsoby a předpoklady nazývám Začátek, což je slovo, které je nejlépe jednoslovně popisuje, což je také důvodem, proč se celá práce jmenuje Co to znamená být na začátku II. Tento název by měl symbolizovat moje neustále hledání dalších a sofistikovanějších způsobů práce na vzniku autorského inscenace. Celá práce začíná kapitolou Východiska, což je soubor toho nejdůležitějšího z mého studia na Katedře alternativního a loutkového divadla. Kapitola je rozdělena do podkapitol podle pedagogů, kteří se obměňovali ve vedení hlavního předmětu Herecká tvorba. V každé podkapitole jsem se snažil zachytit to, jakým způsobem vybrané osobnosti ovlivnily moji vlastní autorskou práci. Následují kapitoly GoG a LONELiNESS & STUFF, které popisují moji vlastní práci na konkrétních příkladech z procesu vzniku obou inscenací. V obou kapitolách popisuji vlastní „nové“ postupy a zkušenosti. Dávám do vzájemného kontextu procesy obou představen a popisuji vzájemné rozdíly. Snažím se také hledat propojení mezi podkapitolami z kapitoly východiska s konkrétními příklady z vlastní autorské práce. Celá práce končí kapitolou Co to znamená být na začátku, kde shrnuji a zobecňuji problémy, se kterými jsme se museli v rámci naší autorské práce vypořádat, a stanovuji požadavky pro vskutku kreativní proces vzniku autorské inscenace. V závěru celou práci hodnotím jako ohlédnutí za vlastními zkušenostmi. Dále stanovuji pravidla - z mého pohledu ideálního způsobu práce, a definování diváka jako rovnocenného spoluautora divadelního představení. Nicméně tento ideální způsob práce v podstatě neexistuje, protože pointou je zušlechťování vlastní schopnosti se neustále přizpůsobovat a měnit, jednat intuitivně.
- Herec a sebereflexe.Böhm, Jiří(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-02-07Cílem práce je zhodnotit vlastní herecký vývoj a určit milníky, které tento vývoj způsobily, nebo mu dopomohly. Práce mimo jiné reflektuje způsob tvorby jednotlivých inscenací, zejména pak vliv na herecký růst. Výsledkem je vymezení dalšího směřování a nástin dalšího rozvoje.
- Loutky na KALD.Jelínek, Josef(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-19Absolventská práce Loutky na KALD popisuje a srovnává tendence a postupy výuky loutkového divadla během studia mezi lety 1978 - 1981 a mezi lety 2008 - 2012. Práce vychází z popisu výuky studentů dvou generací. Porovnává se míra loutkové praxe během studií, možnosti vlastních projektů, a hodnotí, jak je pro vykonávání budoucího povolání vybaven absolvent Katedry altenativního a loutkového divadla dnes a jak byl připraven absolvent Katedry loutkářství dříve. Práce se také snaží odpovědět na problém, proč v současné době mezi studenty Katedry alternativního a loutkového divadla velmi opadá zájem o loutkové divadlo a hledá řešení, jak tento tradiční divadelní žánr opět oživit pro širší veřejnost.
- Mobilita a sociální aspekt divadla.Hadravová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-27Tato diplomová práce se zabývá možnostmi scénické mobility a jejím společenským významem především na skupinu realizátorů a místní komunitu. Text je shrnutím celkového výtvarného a technického řešení projektů Cantalon při festivalu Histeria a Kočovného divadla, jež vznikly během navazujícího magisterského studia KALD oboru scénografie v letech 2011-2012. Důraz je kladen na potřeby a možnosti při vzniku a realizaci mobilních autorských projektů.