Diplomové práce / Master's theses (171)
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses (171) podle Klíčová slova "hudební akustika"
Nyní se zobrazuje 1 - 4 z 4
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Dozvuk autentického prostoru a jeho nahrazení umělým dozvukemStratílek, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-05Předmětem této písemné práce je dozvuk jako přirozený akustický jev v uzavřených prostorech využívaných pro hudební produkci a jeho nahrazení. První kapitola práce vymezuje dozvuk jako fyzikální jev a definuje základní pojmy. Druhá kapitola je věnonána dozvuku autentického prostoru, jeho charakteristice a specifickým vlastnostem. V další kapitole jsou popsány vlastnosti umělého dozvuku, jeho parametry a případné problémy. V této kapitole je také uvedeno, jak umělý dozvuk přizpůsobit. Čtvrtá kapitola práce se věnuje srovnání autentického a umělého dozvuku. Nalezneme zde vzájemné srovnání jejich parametrů, rozdíly při buzení stejným signálem, porovnání algoritmických a konvolučních dozvuků s dozvukem autentickým. Kapitola pátá pak dále uvádí požadavky na umělý dozvuk při auralizaci a také některé elementární estetické kategorie. Poslední kapitola této práce popisuje praktický experiment, který ověřuje platnost hypotézy nahrazení přirozeného dozvuku. Předmět experimentu spočívá v auralizaci zvukové ukázky z bezodrazové místnosti a nahrávacího studia. Cílem experimentu je simulovat dozvuk koncertního sálu.
- Problematika malých nahrávacích studií v ČRMužík, Miroslav(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-05Tato práce prezentuje problematiku malých nahrávacích studií zaměřených na záznam zvuku v ČR. Jedná se o moderní, rychle se rozvíjející oblast zvukových studií, která doposud nebyla seriózním způsobem zmapována. V první části popisuje malá nahrávací studia, důvody jejich vzniku, rozdíly mezi malými a velkými studii. Druhá část je zaměřena na zpracování a vyhodnocení sebraných dat z osobních návštěv studií. Popisuje současné problémy, nabízené služby, vybavení a odbornost majitelů. Data byla sebrána při osobní návštěvě všech uváděných studií v této práci. Na závěr práce předkládá virtuální model statisticky průměrného malého nahrávacího studia v České republice.
- Problematika ozvučování prostor v oblasti nízkých frekvencíHamouzová, Eva(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-03Tato práce nabízí vhled do problematiky použití subwooferů v oblasti ozvučovací techniky. V úvodu se zabývá rolí subwooferů v ozvučovací praxi a vlivem nízkofrekvenčního spektra na lidský organismus. Dále popisuje tvorbu PA systému v zaměření na nízkofrekvenční spektrum od jeho navržení, přes stavbu až po kontrolního měření. První část práce se zabývá principy spojování více zdrojů do systémů, tzv. arrayů. Popisuje vyzařovací směrové charakteristiky jednotlivých konfigurací a posuzuje také konzistenci zvukového pole na daném frekvenčním rozsahu subwooferů. Další části práce nabízí vhled do zpožďování celého systému nebo jeho částí, tzv. Beam Steering. Cílem práce je posoudit jednotlivé systémy z pohledu praxe při použití v interiérech a tzv. "Open air" neboli venkovních ozvučených akcích.
- Vybrané milníky v historii nazvučováníStředa, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-03Tato práce nabízí pohled na historický vývoj v oblasti ozvučování živých hudebních vystoupení. Prezentován je vývoj technologie počínaje prvním záznamem zvuku, přes první reproduktory k prvnímu live ozvučení mluveného projevu. Následuje chronologické představení vývoje ozvučování koncertů, díky nimž se etablovala profese FOH zvukaře, monitorového zvukaře, systémového inženýra, ale také produkčních společností a distributorů a pronajímatelů techniky. Práce blíže seznamuje se systémem The Wall of Sound, který byl ve své době výjimečný. Přehled historického vývoje ukončují technologické změny navazující na příchod digitálního zpracování zvuku. Současný pohled na ozvučování je ukázán na konceptu a realizaci ozvučení olympijského stadionu během třicátých letních olympijských her v Londýně v roce 2012.