Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle Klíčová slova "analogová technika"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Vnímání času dlouhou expozicíBlabla, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-19V této práci jsem zkoumala možné důvody návratu analogových médií do popkultury. Zajímalo mě zejména proč jsou tato média z velké části využívána generacemi, které vyrostly v době digitálního rozkvětu a kterým jsou analogová média prakticky nepřirozená. Rozebrala jsem některé psychologické původy tohoto jevu a uvedla konkrétní příklady vědeckých studií na daná témata. V průběhu psaní jsem prováděla i praktické pokusy s konvenčními i alternativními technikami analogové fotografie, pomocí kterých jsem zkoušela popisované jevy v praxi. Podložila jsem si tedy některé pocity a intuitivní přístupy k rozebíranému tématu jak teoreticky tak prakticky. To mi umožnilo si do budoucna utvrdit některé priority v oblasti digitálního detoxu a posunout se k nalezení přibližné míry, do které je pro mě jakožto zástupce generace Z důležité střídat digitální a analogové prostředí.
- Využití analogového obrazu v divadleRajnišová, Natálie(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-20V této bakalářské práci se budu zabývat fenoménem analogového obrazu v divadle i jiných uměleckých tvarech. Toto téma se pokusím reflektovat pomocí autorského projektu Chambre of minds, na kterém jsem pracovala uplynulý rok mého studia na DAMU. V úvodu se pokusím osvětlit, co pro mě značí pojem analogový obraz, v první části se zaměřím na fotografii, filmový materiál a vše co s ním souvisí jak v rovině teoretické, tak i technické. Poté tyto pojmy uvedu v kontextu divadla, zaměřím se na inspirační materiály a umělce, kteří se tohoto dotýkají. V praktické části nejdříve nastíním fundamentální myšlenky a specifika uměleckého proudu Art brut, který je v mém projektu úzce provázaný s obrazem a fotomateriálem. Poté vysvětlím základní koncept projektu Chambre of Minds, nadále popíši technologické principy použitých objektů. Poté se budu zabývat celkovým procesem tvorby během dvou uplynulých semestrů a otázkou performance. Posléze nastíním téma fotografie jako nositele idei v divadle, a tuto myšlenku aplikuji na imerzivním divadle Pomezí. Oba tyto projekty porovnám z hlediska využití analogového materiálu a principu fotografie v divadle. Na závěr shrnu všechny dosavadní zkušenosti a pokusím se nastínit výsledek mého bádání v rámci analogového obrazu.