Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle Klíčová slova "autorské divadlo"
Nyní se zobrazuje 1 - 5 z 5
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Inscenační práce - Autorská inscenace EMAHoudková, Leona(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-07Tato práce se zabývá inscenační tvorbou se skupinou dvanácti dětí od jedenácti do čtrnácti let v rámci literárně-dramatického oboru v ZUŠ F. L. Gassmanna v Mostě. Práce pojednává o hledání tématu a jeho zkoumání, cestě k vytvoření autorského příběhu a jeho inscenování. Inscenace se zabývá tématem šikany. Práce mimo jiné popisuje také distanční výuku a její celkový vliv na inscenační tvorbu.
- Inscenační práce s dětským souborem - Dáte si jablíčko?Dojčánová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-05Obsahem této bakalářské práce zmapování a popis tvůrčí činnosti dětské skupiny z literárně-dramatického oboru na Základní umělecké škole Karla Malicha v Holicích. Práce se zabývá průběhem inscenačního procesu během tří měsíců. V jednotlivých kapitolách je popsána analýza předlohy, tvarování situací, prezentace inscenace a její reflexe. Součástí práce je podrobná charakteristika jednotlivých členů skupiny. Inscenace je inspirovaná povídkou Zimní řez z knihy Příšerné příběhy strýce Montaguea a pokouší se spojovat žánr hororu a komedie. V rámci inscenační práce se účastníci zabývají tématem podivínství a na jeho základě vyloučení z kolektivu. Téma objevují ve zkoumaném příběhu, ke kterému během inscenačního procesu přistupují autorsky.
- LINDA - Téma žaček bezpečně vyústěné v inscenační procesPalaščáková, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-28Tato bakalářská práce zachycuje kolektivní tvorbu jedné ze tříd literárně dramatického oboru na Základní umělecké škole v Liberci. V práci jsou podrobně zachyceny a popsány jak jednotlivé fáze inscenačního procesu, tak i fáze, jež inscenační práci předcházely. Práce dále popisuje a rozvádí jednotlivé aspekty tvůrčího procesu se skupinou. Projekt je specifický především svou nepřímočarostí a maximálním ohledem na bezpečí kolektivu. Výsledný tvar obsahuje řadu obrazových metafor, interních spojitostí se skupinou, pracuje se symboly. Hlavním inscenačním klíčem je postupná proměna divadelního jazyka. Cílem práce je pojmenovat fáze procesu, metodicky zhodnotit své postupy, ale zároveň i představit vzniklý jevištní tvar v jeho současné podobě.
- SNĚHOVÁ KRÁLOVNA - INSCENAČNÍ PROCES S ŽÁKY LITERÁRNĚ DRAMATICKÉHO OBORUKrejčová, Andrea(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-28Bakalářská práce pojednává o inscenačním procesu s žáky literárně dramatického oboru na Základní umělecké škole Dobříš. Popisuje postup procesu vzniku autorské inscenace až po produkt inscenačního procesu – divadelní premiéry. První část práce se zabývá volbou literární předlohy s žáky literárně dramatického oboru, zvolením tématu a vytvoření dramaturgicko-režijních koncepce, která sloužila jako scénosled v počátku inscenační práce. Na tento koncept navazuje druhá část bakalářské práce. Druhá část pojednává o volbě tématu s žáky literárně dramatického oboru. O autorském vedení inscenačního procesu. Je zde zaznamenán vývoj dramaturgicko-režijní koncepce, která se mění podle potřeb inscenace a žáků literárně dramatického oboru. Práce se zabývá volbou metod a technik, které byly použity jako podpora k autorské práci s žáky literárně dramatického oboru. Pojednává o realizaci divadelního představení.
- Tvůrčí proces při práci na autorské inscenaciVltavská, Šárka(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-27Bakalářská práce nese název: „Tvůrčí proces při práci na autorské inscenaci.“ Cílem práce je představit proces tvorby autorské inscenace „Garry a Hermelína“ a přiblížit vývoj všech účastníků této inscenace. Účastníky jsou míněni žáci, jako jednotlivci i jako celá skupina, a autorka práce. Záměrem bakalářské práce není dopodrobna analyzovat vzniklou inscenaci, ale naopak podrobně se zabývat procesem jejího vzniku, který je i vzhledem k tématu práce zásadní. V úvodu práce se autorka zabývá tvořivým procesem, který provází celou tvorbu inscenace. Dále představuje tvůrčí tým, s nímž pracovala, tedy skupinu jako celek, jednotlivé žáky i sebe samotnou po stránce zkušeností s vedením dramatického kroužku. Tvůrčí tým je představen na začátku společné tvorby inscenace, aby mohlo dojít k záznamu jeho vývoje. Podstatná část práce je zaměřena na popis postupu tvorby inscenace, který je řazen dle jednotlivých opěrných bodů, k nimž autorka se skupinou směřovala. Je zde uveden i předběžný inscenační plán a důvody jeho proměny. Autorka dále reflektuje premiéru a reprízu inscenace. Nedílnou součástí je i záznam již zmíněného posunu vývoje skupiny, jednotlivých žáků i autorky. První záznam vývoje je uveden po tříměsíční práci a druhý na konci procesu, tedy po půl roce práce. Je zde uvedena i reflexe celé inscenace, včetně shrnutí jejího děje, nedostatků i limitů. V závěru práce autorka vyhodnocuje naplnění vytyčených cílů inscenačního procesu i bakalářské práce celkově. Práce se opírá o odbornou literaturu, skrze kterou autorka vysvětluje pojmy, které se v bakalářské práci objevují.