Katedra bicích nástrojů / Department of Percussion Instruments
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra bicích nástrojů / Department of Percussion Instruments podle Klíčová slova "cvičení"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Cvičení, tvorba, interpretace - nástroj poznání sebe samaDoležal, Radek(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-06-15Diplomová práce nahlíží na důležitost přijmutí vlastní zodpovědnosti za své konání. Popisuje vliv našeho chování a myšlení na kvalitu cvičení, tvorby a interpretace. Úvodní část práce je věnována tématům, kterými by se měl zabývat každý hudebník, hodlající, spolu se zdokonalováním své hudební profese, rozvíjet i svou uměleckou osobnost. V částech následujících se věnuji konkrétním situacím, se kterými se hudebník během studia i během své praxe setkává a jejich možným řešením.
- Hudebníkův warm-upHon, Štěpán(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-07Ve své diplomové práci představuji aspekty a provázanost kognitivních a fyziologických procesů při hudební přípravě a produkci, umožňující hudebníkům hlubší pochopení jejich významu a účinků při hudebním projevu – svá zjištění z různých vědeckých oborů integruji do harmonického celku se záměrem usnadnit hudebníkům nalezení jedinečné a efektivní cesty k hudební přípravě. Práce vznikla na základě výzkumné studie, jejímuž vytvoření předcházelo soustavné a intenzivní bádání a shromažďování poznatků z uměleckých i vědeckých sfér. Značný objem informací jsem komprimoval do podoby studie a následně rozšířil o praktické tipy a příklady cvičení pro studenty melodických bicích nástrojů. V práci prezentuji fakta a metody vedoucí k patřičnému propojení těla a mysli, uvolněnosti a lehkosti při hudebním projevu, respektive dalšímu hudebně-duševnímu vývoji. Účelem této diplomové práce není snaha o předložení přelomových zjištění či univerzálních řešení v oblasti optimální umělecké přípravy, nýbrž uvedení jednoduchých a funkčních mechanismů v širších souvislostech, a to optikou prakticky a studijně aktivního soudobého umělce. Soustavné ověřování poznatků v praxi mě dovedlo k přesvědčení, že výsledky výzkumu využité v umělecké oblasti lze analogicky uplatnit i v každodenním životě. Hudební představivost se do značné míry odvíjí od představy o životě, respektive o schopnosti nechat se inspirovat a vyjádřit tuto zkušenost pomocí hudby. Míra uvolnění napětí v těle je neoddělitelná od ztišení mysli, což s sebou přináší lepší koncentraci a schopnost uvědomit si přítomný okamžik – to se opakovaně ukazuje jako efektivní cesta k uvolněnému a uvědomělému hudebnímu projevu.