Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle Klíčová slova "bicí nástroje"
Nyní se zobrazuje 1 - 6 z 6
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Čeští jazzoví bubeníci 20.stoletíStivín, Jiří(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-12Tato práce se zabývá českými jazzovými bubeníky 20. století, jejich předchůdci a vývojem jazzu v Čechách i ve světě. Mapuje bubeníky působící v tehdejší Československé republice a některé zahraniční. Metodami výzkumu byly osobní zkušenosti s významnými českými hudebníky a sledování uměleckého působení českých bubeníků napříč významnými jazzovými soubory. Zároveň došlo ke srovnání českého jazzu s vývojem jazzu ve světě a k porovnání jednotlivých hráčských stylů jmenovaných osobností.
- Historie a vývoj pedálu velkého bubnu a bicí soupravyKočí, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-12Cílem této práce s názvem Historie a vývoj pedálu velkého bubnu u bicí soupravy je seznámit čtenáře s vývojem pedálu a jeho postupnými změnami, kterými procházel od svého zárodku po součastnost. Patřičná pozornost bude zaměřena na techniky hraní na pedál a jejich pozitivní a negativní stránky. Dalším velkým rozborem této práce je popis pedálu dle různosti mechanismů, technických vlastností, dispozic a také užití materiálů, ze kterých se pedál skládá. Aby čtenář porozuměl kontextu práce, je zapotřebí zmínit přehled historických zdokonalení bicí soupravy jako takové, které paralelně hráli velikou roli právě při vývoji mechanisu pedálu. V závěru práce je popsán správný posed při hraní, jak jej doporučují jiní bubeníci a taktéž i já na základě vlastní zkušenosti. A v konečné fázi práce je také komentář známého bubeníka s jeho pohledem na techniku hraní.
- Inovativní materiály pro výrobu bicích nástrojů a jejich srovnání s materiály konvenčnímiPrchal, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-12Bakalářská práce je zaměřena na problematiku bicích nástrojů a materiálů používaných k jejich výrobě. První část práce je věnována základním poznatkům z oblasti historie a vývoje bicích nástrojů a také klasifikaci bicích nástrojů. Následující část se již zaměřuje na materiály, a to především na materiály používané pro blanozvučné bicí nástroje a základní akustické principy bicích nástrojů. Těžištěm práce je kapitola věnovaná materiálu Ultra High Performance Concrete a jeho využití k výrobě korpusů bicích nástrojů. Podrobně je popsán návrh korpusu nástroje. V závěrečné části jsou zmíněny vlastnosti malých bubnů a některé způsoby jejich hodnocení.
- Klave v afro-kubánské muziceVološčuk, Taras(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-14Práce se věnuje afrokubánské hudbě, její kořenům a základnímu rytmickému vzoru Clave. V uvedených příkladech se zaměřuje na rytmickou analýzu 4 druhů Clave, na základní pravidla propojení Clave s melodií, Clave s basovou linkou ''Tumbao'', Clave s harmonickými nástroji (kytara Tres, klavír), Clave s bicími nástroji ( konga, bonga ).
- Philly Joe Jones jako lídr na deskách v období 1958-1968Dundrová, Lenka(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-05Tato práce pojednává o životě a dílu bubeníka Phillyho Joe Jonese, který byl významnou hudební osobností nejen jazzové éry. Cílem práce je lépe poznat jeho bubenický jazyk a jak obstál v kontextu hudebních dějin jako lídr vlastních alb. V první části práce je vyzdvižen jeho osobní život a hudební vývoj. V druhé části práce pak najdeme výčet desek, na kterých figuroval mezi roky 1958 – 1968 jako lídr a zároveň analyzujeme bubenická sóla vybraných nahrávek. Ve zpětném pohledu pak zjistíme, že jeho desky nejsou považovány za zásadní, ovšem hra na bicí nástroje je opravdu unikátní. Přístupem, jakým aplikoval rudimentální hrání, dodnes zůstává velmi často citovanou studnicí licků.
- Proměny hudby Paula Motiana během jeho k ariéryTengler, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-02Tato práce je zaměřena na osobnost bubeníka, perkusionisty a skladatele Paula Motiana. Paul Motian je kritikou stále častěji označován za jednoho z nejlepších jazzových bubeníků v celé historii jazzu. Cílem práce je zmapovat Motianův umělecký život, schopnost charakterizovat několik rozdílných etap jeho hudební kariéry a pochopení jeho hudebního myšlení. Práce je doplněna o transkripce z různých období a analýzy jeho vybraných nahrávek.