Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle Klíčová slova "hudební interpretace"
Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Leoš Janáček : Glagolská mšeKružík, Robert(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-09-02Skladby Leoše Janáčka mně byly vždy velmi blízké. Vyrůstal jsem při jejich poslechu a mnohokrát jsem jako dítě vyslechl opery v Janáčkově divadle, kde můj otec dlouhá léta působil. Proto se s velkým zájmem nořím do díla Glagolská mše, jelikož jsem si také jistý, že je to nosný materiál pro napsání diplomové práce. V této práci se budu zaměřovat z největší části na srovnání interpretací, protože interpretovat Janáčka lze, jak nám ukázal čas, mnohými způsoby a jen těžko lze určit, který je ten správný. Jakožto brněnský rodák mám blízko k " brněnské" tradici provozování mistrovských děl. Především se tedy zaměřím na srovnání brněnské tradice s interpretací Sira Charlese Macherrase, jenž se zasloužil o propagaci Janáčkovy hudby ve světě.
- Nastudování operní inscenace z pohledu dirigenta od pověření po premiéruBubák, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-05Cílem této magisterské práce je zmapovat a popsat pracovní úkoly a úkony dirigenta při hudební přípravě operní inscenace. Jeho práce je nahlížena především z praktického hlediska a hlavní snahou je podat zkouškový proces v ideální podobě. Jedině tak je možno dosáhnout optimálního uměleckého výsledku. Tato práce zároveň ukazuje nejčastější případy komplikací a nedostatků zkouškového procesu, které mohou vést k znehodnocování kvality inscenace. Je obtížným úkolem dirigenta se s těmito nedostatky utkat a připravit za jakýchkoli pracovních podmínek kvalitní inscenaci. Dílo podává ukázky výběru obsazení a postupnou analýzu celého procesu nastudování. Detailní pozornost je věnována pozici asistenta dirigenta a jeho pracovním povinnostem. Zvláštní kapitola popisuje vývoj funkce asistenta a jeho význam roli v přípravě kvalitní operní inscenace.
- Requiem v 2.pol. 19. stol. - srovnání děl s důrazem na Requiem od G. FauréhoJelínková, Alena(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-13Ve své práci se zabývám popisem zhudebněných requiem od tří autorů: Faurého, Verdiho a Brahmse. Vybrala jsem je jako zástupce tří naprosto odlišných světů, které v průběhu práce porovnávám. Píši tedy jak o rozdílnostech v obsazení, textu a rozsahu, tak o užitých hudebních prostředcích či zastoupení kontrapunktu. Důležitou kapitolou je také srovnání vokálních složek jednotlivých děl, a to jak z pohledu práce s hlasem, tak z pohledu všeobecné charakteristiky užitého hudebního materiálu. S větším důrazem se zabývám Requiem od Gabriela Faurého, které jsem zvolila pro svůj absolventský koncert. V práci tedy srovnávám několik interpretací tohoto díla a připojuji také osobní zkušenost s provedením.