Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle Klíčová slova "autorské divadlo"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- OD INTERPRETAČNÍHO K AUTORSKÉMU DIVADLU:ERIK SE ZTRATILProkhasko, Eduard(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-18Tato bakalářská práce reflektuje průběh zkoušení autorské inscenace Erik se ztratil z pohledu jejího spoluautora a režiséra. Popisem jednotlivých etap zkoušení se autor bakalářské práce, opíraje se o svoje předchozí režijní zkušenosti, snaží tématicky pojmenovat a hlouběji analyzovat nejdůležitější otázky a překážky, které inscenační tým musel vyřešit v průběhu vzniku inscenace, a dává je do souvislosti s otázkami teatrologie. Autor se rozhodl neoddělovat praktickou a teoretickou část textu, ale snažil se o jejích harmonické propojení, aby jedno vycházelo z druhého. Ne náhodou obsahuje bakalářská práce mnoho citátů z knihy Mimesis a poiesis Elišky Vavříkové a Hlas a pohyb Maji Jawor. Názory a úvahy účastnic projektů Farmy v jeskyni jsou pro autora důležitým inspiračním zdrojem, jak z pohledu divadelní teorie, tak z pohledu budoucí praxe.
- REŽIE INSCENACE V RÁMCI MEZIFAKULTNÍ SPOLUPRÁCE DAMU A HAMULipková, Jolanta(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-29Bakalářská práce se věnuje přípravě autorské inscenace Můj lékař Mendelssohn, která vznikla v rámci mezifakultní spolupráce Divadelní a Hudební fakulty Akademie múzických umění na podzim roku 2022. V práci je popsán inscenační proces od samotného výběru inspirativní předlohy, přes její adaptaci, průběh zkoušení až po reprízování. V teoretické části práce se autorka věnuje historii přístupů k zobrazování duše na jevišti. Dále přibližuje specifika jako je spolurežie, nebo rozdíl v režijní práci činoherního režiséra versus choreografa. Ve druhé části práce se pak autorka vrací k produkčním a technickým úskalím vzniku inscenace a podrobně vysvětluje, jaké zkušenosti získala pro svou budoucí režijní praxi s ohledem na její produkční zajištění, propagaci, či práci s divadelní technikou.