Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle Klíčová slova "fyzické divadlo"
Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Herec a bolestDrábová, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-07-02Tato diplomová práce si klade za cíl zmapovat fenomén bolesti ve spojení s hereckou profesí. Kdy se herec s bolestí setkává a co k problémům vede. Záměrem je nalézt řešení či předložit možné způsoby, které by vedly ke zmírnění či úplnému odstranění bolesti. Zároveň je exkurzem do historie bolesti v hereckém umění a představuje současné umělce, v jejichž díle je fyzická bolest zásadní inspirací, symbolickým tématem či cílem zkoumání. V neposlední řadě zmiňuje důležitost přítomnosti diváka a jeho roli během performancí, ve kterých se objevuje fyzická bolest.
- Nejistota jako zdroj kreativityJešutová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-08Tato diplomová práce se snaží o výzkum stavu neznáma a nejistoty jako výchozího a z mého pohledu částečně nevyhnutelného bodu kreativní tvorby a jeho pozitivnímu přínosu pro tvorbu divadelního představení. Záměrem je podívat se “pod pokličku těchto pocitů”, rozebrat jejich fungování a pokusit se je přijmout jako stav, který může být pro kreativní tvorbu přínosným, obohacujícím a oživujícím aspektem. Bere si za cíl zmapovat otázku osobní nejistoty a rozpaků divadelního interpreta, které jsou často součástí tvorby ve chvíli kdy, je potřeba aby vystoupil ze své komfortní zóny.
- SUZUKIHO METODA PRO VÝCVIK HERCŮJícha, František(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-08Tato práce se zabývá tréninkovým systémem herců známým jako Suzuki Metoda, kterou vyvinul Tadashi Suzuki a jeho společnost SCOT Company of Japan. Suzukiho vývoj jako mezinárodně uznávaného divadelního režiséra je zkoumán z hlediska toho, jak si přál začlenit určité principy a postupy z tradičních japonských hereckých režimů do moderního divadla, aby to mělo smysl pro mezinárodní publikum. Za tímto účelem vytvořil Suzuki svou metodu, která se vyvinula do šesti základních cvičení, z nichž každá má pododdělení. Autor na základě svého výzkumu a praktických zkušeností s firemními kurzy SITI v Suzuki v létě 2017 a 2018 podrobně popisuje, jak se tato základní cvičení provádějí.