Katedra střihové skladby - KSS / Department of Editing
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra střihové skladby - KSS / Department of Editing podle Klíčová slova "analýza zvuku"
Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Čelisti: Mechanismy k vytvoření a uvolnění emocí strachu a úzkosti.Sánchez, Jorge(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-18Tato práce analyzuje vytváření a uvolňování emocí v napínavých a vzrušujících scénách za použití filmu Čelisti (Steven Spielberg, 1975) jako archetypálního vzoru k ilustrování mého tvrzení. Také se snaží o definování konceptů jako jsou emoce a strach a poskytuje náhled do psycho-psychologických mechanismů spojovaných se zpracováním emocí strachu. Autor navrhuje všeobecnou klasifikaci scén strachu, vysvětluje jejich charakteristiky, vyjmenovává různé audiovizuální signály spojované s každým druhem scény a také ostatní techniky použité k udržování napětí ve vybraném filmu.
- Dvakrát měř a jednou řežKrutská Vrbová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-10-09,, Dvakrát měř a jednou řež." Montáž narativního super8 formátu v 80.tých letech u Ing. Kunce. Předkládaná diplomová práce se zabývá amatérskými autorskými filmy Ing.Vladimíra Kunce na formátu super 8mm s důrazem na montážní skladbu jako odrazu doby svého vzniku v letech 80tých. Fenomén nanaseného magnetického zvuku Dr.Rentzem na Kuncovy obrazové montáže, budu srovnávat se zvukovou skladbou autorských filmů Čaroděje OZ, který zvolil dobrodružnou cestu magnetofonových pásků ke svým filmům na formátu super 8mm ve stejném desetiletí.Aspekt autorské zvukové montáže je nahlížem skrze soudobé technologické a distribuční možnosti.Text rovněž prezentuje analýzu výrazových prostředků super 8mm filmů a způsob jejich používání v rámci jednotlivých autorských přístupů ? modelových autorských subjektů. Předkládaná práce zkoumá narativní filmy, které v průběhu natáčení a střihu hledají nejen svoji výpovědní hodnotu, ale také způsob vyprávění. Filmy, které hledají nejen svoje sdělení, ale i svoji formu v dobovém kontextu.
- Listening Toward the Voice: Hamaguchi Ryusuke's Articulation of SpeechChen, Yu-Ying(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-06This thesis investigates the unique use of speech in Hamaguchi Ryusuke's films through the frameworks of Emmanuel Levinas's concept of Visage and Michel Chion's theory of the three modes of listening. Hamaguchis films are distinguished by the beauty of the human voice and the strategic articulation of speech to offer diverse listening experiences for the audience. By analyzing Hamaguchis narrative layout and his unique approach to speech, the study reveals how the act of listening is integral to his cinematic expression. Key scenes from his films demonstrate how different articulations of speech and modes of listeningcausal, semantic, and reducedcontribute to the depth and authenticity of his cinematic expression, highlighting the roles of the narrator, interlocutor, and reciter. The research delves into the sound phenomenon in the voice of speech in film. This approach highlights the integral role of speech in shaping the narrative and sound landscape of Hamaguchi's films, offering a fresh perspective on the significance of listening in cinema.