Katedra autorské tvorby a pedagogiky / Department of Authorial Creativity and Pedagogy
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra autorské tvorby a pedagogiky / Department of Authorial Creativity and Pedagogy podle Klíčová slova "autenticita (umění)"
Nyní se zobrazuje 1 - 7 z 7
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Drama identityJanković, Nikola(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-24Drama identita: cesta k autorství je práce, která reflektuje autorovu cestu ze Srbska do Česka, od medicíny k vlastní tvorbě. Součástí této práce je popis cesty k písničkářství, cesty k divadlu a cesty k filmu. Obsahuje reflexe, sebereflexe, autorovy úvahy a popisy jednotlivých tvůrčích procesů a projektů. Zkoumá autenticitu, která se skrývá ve střetu balkánské a české kultury. Drama identity jako metafora zkoumání, objevování a budování identity, jak autorské, tak civilní.
- From Self to Creativity, from Creativity to AuthenticityBuzharov, Viktor(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-10In this thesis titled “From self to creativity, from creativity to authenticity,” I am searching for the connections between these three highly polemicized terms to explain to myself the effects dialogical acting has had on me. I do that by looking back to my student reflections from dialogical acting class and trying to confront my experience and articulations on these subjects with relevant literature from each of them. At the core of it all, I found to be the dialogical nature of the self, its ability to discuss and change perspectives to be the root of creativity, and when we are connected to our root, our core, to our self, is the only possible way to be authentic.
- Každodenní hrdinstvíAllen Janatová, Taťána(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-26Tato diplomová práce je osobní reflexí cesty zrání a růstu k odvaze - jak v osobním tak v uměleckém smyslu. Zamýšlí se nad příčinami toho, proč oupouštíme sami sebe ve prospěch toho, abychom vyhověli nárokům svého okolí, a zkoumá, jakým způsobem může soustavné úsilí o reflektivní seberozvoj skrze psychosomatické disciplíny přispět k větší lehkosti sebevyjádření, nalézání a udržování svého autentického hlasu a k odvaze pěstovat autorský přístup k životu. Většina práce pojednává toto téma v rámci studijních disciplín Katedry autorské tvorby a pedagogiky, přičemž zdůrazňuje, že esencí tohoto procesu je vnímání a tříbení inteligence těla.
- Osobnost tvůrce v dílePitterová, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-26V předložené práci se autorka snaží zodpovědět otázky, které ji vyvstaly v průběhu praxe autorské tvorby. Co obnáší inscenovat své vlastní životní zkušenosti a zážitky? V čem tkví nebezpečí jejich zveřejnění? V jaké formě existuje, případně kde je hranice mezi divadelním tvarem a subjektivním vyprávěním? Co je autenticita? Je autenticita automatickým důsledkem osobní zainteresovanosti? Co s sebou nese přistupovat k postavě s odstupem či naopak se silným ponorem? V první části práce se snaží shromáždit konkrétní zkušenosti jako podklady k úvahám o možnostech a smyslu tvorby vznikající v souvislosti s určitými limity, ve „hře s osudem“. Ve druhé části popisuje své další zkušenosti z tohoto okruhu. K otázkám, které se tím postupně vynořovaly, se vrací ve třetí části práce.
- Odebráno
- Practice As Research: The Analysis of a Linguistic Aspect of Theatre Through Acting WorkshopsZinková, Kristýna(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-17Many studies have been carried out on understanding the complexity of languages and language acquisition. Recently, the Embodied Language Theory, a subfield of Cognitive Linguistics, has come to prominence in linguistic research. This theory connects body and mind and demonstrates through neuroscientific research the embodiment of languages and meanings. The Embodied Theory has also found its place in arts research, working on the same premises of body-mind connections, but also on the embodied connection between performer and audience. However, the field of embodied arts and languages remains significantly unexplored. This research focuses on studying what might affect the performance of bilingual actors and actors performing in second languages, aiming to better understand the role of languages. For my thesis, I gathered data through practice as research in the form of acting workshops and analysed them using interpretative phenomenological analysis. The goal was to examine the position of language in the performer, categorize the data into group phenomena, and draft a pedagogical approach that would enable second language and bilingual actors to achieve higher levels of performance authenticity. As part of practice as research, I included my personal reflections in the findings as well. The findings indicate that bilingual actors from Malta make choices based on habitual preferences that may be also connected to Maltas colonial history, in contrast to second language actors, whose second language appears disembodied, and thus disconnected from emotions. The phenomena that emerged also highlighted that both groups of performers and their linguistic bases are influenced by their past and current environments. Finally, linguistic awareness in artistic work represented a new approach for both groups to achieve higher authenticity in acting and in case of second language actors to potentially connect their second languages with emotions.
- Výzvy k herecké autenticitěCausidisová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-09-22V předložené práci se autorka zabývá hledáním autenticity. Do té míry, do které je to možné se snaží tento pojem vysvětlit. Jaké aspekty jsou k autentickému projevu nápomocné. Jakou roli zde hrají pojmy autorství, meditace, zájem. Nejvíce ji zajímá propojení autentičnosti a herectví. Zda je takové propojení možné a proč se jím zabývat. Ve druhé části dokládá své osobní a profesní zkušenosti jako reflexi svého zkoumání.