Marketingové výzkumy v umění
Autor
Datum obhajoby
2022-09-09
Fakulta
Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta
Katedra
Katedra produkce
Typ práce
Diplomová práce
Vedoucí
Oponent
Podnázev
Abstrakt
Diplomová práce se věnuje marketingovým výzkumům v umění. Definuje marketingový výzkum dle odborné literatury, jmenuje metody výzkumy a základní členění dat, které dává do kontextu kulturních organizací. Předkládá doporučení a dobré příklady z praxe mimo umění. Dle vlastního výzkumu uvádí situace, ve kterých by kulturní organizace měly realizovat marketingové výzkumy. Poukazuje na interní data, se kterými mohou kulturní organizace pracovat ve svůj prospěch. Na základě polostrukturovaných rozhovorů s profesionálními výzkumnými agenturami popisuje zadání a realizaci výzkumu externě a uvádí i finanční stránku výzkumu. V praktické části předkládá proces a výstupy smíšeného marketingového výzkumu, který byl realizován v roce 2021 až 2022 v kulturním centru Vzlet, jakožto dobrý příklad z praxe.
Popis
Klíčová slova
výzkum v umění, výzkumné agentury, sekundární data, internetový marketing, srovnávací metody, marketingový výzkum, data, kvantitativní výzkum, kvalitativní výzkum