Katedra produkce - KP / Department of Production
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra produkce - KP / Department of Production podle oponent "DANIELIS, Aleš"
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 20
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Aktuální technologické trendy v kinodistribuci a jejich vývojSmrček, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-09Diplomová práce nazvaná Aktuální technologické trendy v kinodistribuci a jejich vývoj má za cíl podat komplexní přehled o v současnosti využívaných obrazových, zvukových a dalších technologiích v rámci kinodistribuce. V úvodní kapitole autor sumarizuje historii digitalizace a její vliv na probírané technologie. Ty pak rozebírá z různých hledisek: vysvětluje jejich technické principy, popisuje jejich vývoj, soustředí se na jejich využití z pohledu tvůrců, producentů, distributorů a provozovatelů kin, probírá jejich finanční aspekty a v poslední řadě se věnuje významu technologií v rámci domácího kina. V jedné kapitole analyzuje využití probíraných technologií v rámci českého filmového průmyslu. Závěrem se zamýšlí nad budoucností technologií v kinematografii a zároveň stanovuje směry, kterými se, dle jeho názoru, bude z technologického hlediska kinematografie ubírat.
- Alternativní formy distribuce v České republiceKvětová, Kristýna(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-09-08Smyslem této práce je popsat již existující systém a jednotlivé formy alternativní distribuce v ČR u jednotlivých distribučních společností, které dle autora k filmové distribuci přistupují alternativně. Dále vymezit samotný pojem alternativní distribuce v porovnání s distribucí mainstreamovou; vymezit pojmy arthouse a artový či autorský film, ale především se zamyslet nad současným stavem distribuce, nad konkrétními příklady uvedení jednotlivých filmů. Práce by měla mapovat i eventovou distribuci jako jednu z cest distribuce snímků, které nemají dostatečně silnou diváckou základnu, a s tím související marketing. Snahou je také nalézt chybějící trendy na trhu, zamyslet se nad smyslem nových přístupů a jejich dopadu na diváka. Cílem je zároveň porovnat jednotlivé druhy a přístupy k distribuci, které v ČR fungují a analyzovat konkrétní příklady takových uvedení, i s ohledem na diváckou úspěšnost.
- Analýza marketingových nástrojů nejnavštěvovanějších českých filmů roku 2019Fránková, Karolína(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-22Teoretická část diplomové práce pojednává o problematice filmového marketingu, shrnuje současný stav a hlavní charakteristiky trhu, popisuje tradiční marketingové nástroje v jednotlivých fázích vývoje a výroby filmu a zkoumá ty nejefektivnější. S marketingovými nástroji se zde pracuje jako se skupinou faktorů ovlivňující návštěvnost případně úspěšnost filmu. Druhá, praktická část práce se v návaznosti pak věnuje analýze těchto nástrojů a to u nejnavštěvovanějších českých filmů roku 2019 (dle statistiky UFD). Hloubková analýza marketingových nástrojů je prováděna u tří vybraných případů, kterými jsou Ženy v běhu, Vlastníci a Nabarvené ptáče. Další část praktické práce se věnuje analýze roku 2019 v českých kinech, která je doplněná o výzkum diváckých preferencí s názvem Češi v kinech 2019.
- Analýza návštěvnosti českých kinRaitoralová, Olga(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-04V roce 1907 bylo otevřeno první stálé kino v Čechách. Za sto let existence kina došlo k mnoha změnám, zejména ve způsobu promítání, distribuci filmů a ve vztahu diváků ke kinu. Návštěvnost českých kin měla různé tendence a byla ovlivňována společenskými a politickými změnami, a také rozvojem jiných médií a technologií. V první části této diplomové práce jsou popsány jednotlivé etapy vývoje kin a jejich návštěvnosti, v souvislosti s celkovým systémem české kinematografie. Další část je zaměřena na faktory, které mohou mít vliv na návštěvnost. Je to především systém distribuce v návaznosti na síť kin, reklama a propagace filmů a také filmy samotné. Poslední část je zaměřena na budoucnost kin, zejména v souvislosti s jejich digitalizací, dále na jiné možnosti šíření filmů a na odhad vývoje návštěvnosti kin.
- Audiovizuální distribuce v digitální doběPinkava, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-10-07Srovnávat dva na první pohled naprosto odlišné způsoby vyprávění příběhu a přenášení diváka do atmosféry za plátnem může být velice zrádné. Nicméně každý, kdo viděl filmovou adaptaci knihy, či naopak, nemá problém hledat výhody a nevýhody jednotlivých zpracování. V této práci se zaměřuji na srovnání distribučních a zároveň vývojových možností a jejich dopadů na oba průmysly, tedy filmový a videoherní. I když se filmoví profesionálové snaží být inovativní, herní studia jsou na poli digitální distribuce o krok napřed. A to zejména srovnáme-li nezávislé firmy a hry. Stejně tak se lze poučit z crowdfundingových kampaní, které do velké míry mohou být počátkem distribuce. Konec konců, měl by to být producent, kdo rozhoduje a přemýšlí o typu zafinancování a distribuce svého filmu a potažmo dokáže vyvinout nový systém přímé distribuce, který jeho audiovizuální odvětví posune dále.
- Distribuce českých celovečerních dokumentárních filmů v kinechKubečková, Pavla(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-10-08Tato práce se snaží popsat současné možnosti distribuce českých dokumentárních filmů v kinech. Východiskem je popis modelu, jak kinodistribuce probíhá a shromážděná fakta a statistiky o návštěvnosti dokumentů v kinech v období let 2000-2013. Ty slouží k následné úvaze o potenciálu dokumentárních filmů v kinech, o možném přínosu filmových festivalů na cestě filmu k divákům a o tom, jaké dokumenty má vůbec smysl v kinech uvádět. Součástí práce je i případová studie a srovnání distribuce dvou dokumentárních filmů, které byly v českých kinech uvedeny v roce 2013 - filmů Show! a Šmejdi. Cílem je zamyšlení nad současným stavem a hledání možnosti, jak pozici dokumentárního filmu v rámci kinodistribuce zlepšit a také výhled do budoucna.
- Fiskální stimuly ve filmovém průmysluPolachová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-10-07Předmětem této diplomové práce je analýza systémů přímých a nepřímých podpor filmovému průmyslu ve vybraných zemích. V první části práce se zabývám jednotlivými druhy podpor, způsobem jejich fungování a možností jejich získávání. Druhá část práce pojednává o problematice podpor z pohledu EU a komunitárního práva. Ve třetí a čtvrté kapitole popisuji fungování systémů podpor v jednotlivých státech - pro účely práce jsem si vybrala Maďarsko a Lucembursko. Ve čtvrté kapitole popisuji systém fungování lucemburského systému pobídek. Za účelem završení přehledu v páté kapitole uvádím stručný přehled podpor v dalších evropských zemích. V poslední části práce je popsán současný stav filmového průmyslu v ČR, včetně fungování institucionálního a legislativního rámce. Je navržen model fungování systému pobídek v ČR.
- Francouzské filmy a jejich distribuce v České republiceTabery, Alice(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-04Tato práce se zabývá francouzskými filmy a jejich distribucí v českých kinech, na DVD nebo v televizním vysílání v období posledních deseti let. Popisuje jejich vznik a propagaci, systém podpor ze strany francouzského Národního filmového centra (CNC) a organizace Unifrance Films. Dále mapuje situaci na českém filmovém trhu a pozici francouzské kinematografie u nás od devadesátých let do současnosti, kterou doplňuje seznam všech uvedených francouzských filmů v letech 2002 až 2011. Zvláštní pozornost je věnována českým distributorům, kteří se zabývají uváděním francouzských filmů a jako příklad práce jednoho z nich jsou uvedeny okolnosti distribuce snímku Na mamuta!. Práce analyzuje podmínky, které určují pozici francouzských filmů v ostatní konkurenci a sleduje jejich ohlas a úspěch v České republice.
- Internetové pirátství v kontextu českého filmového průmyslu a návrh osvětové kampaněKlimešová, Pavla(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-21Diplomová práce s názvem Internetové pirátství v rámci českého filmového průmyslu a návrh osvětové kampaně v první části pojednává o současném stavu tohoto fenoménu; zasazuje ho do právního řádu České republiky; definuje jeho základní projevy; popisuje, jaké instituce se zabývají jeho řešením; jaké jsou pravidla v rámci ochrany dat v postprodukčních domech a zmiňuje nejznámější kauzy spojené s internetovým pirátství, které se staly za poslední dvě dekády. V další části představuje dotazník, který pro potřeby této práce vznikl a vyplnilo ho 827 respondentů. Zároveň analyzuje výsledky šetření a nastiňuje, co z nich vyplývá. Poslední část se věnuje osvětovým kampaním; obecným pravidlům, které platí při jejich realizaci a poté navrhuje kampaň, která by mohla internetové pirátství v České republice redukovat.
- Komparace distribuce studentských filmů na FAMU a Národní filmové škole v LodžiSkoumalová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-06-07Práce se zabývá problematikou distribuce studentských filmů produkovaných filmovými školami v Praze (FAMU) a Lodži (PWSFTviT). Věnuje se fungování festivalových oddělení obou škol, přičemž se zaměřuje na jejich přístupy k práci s filmy. Nedílnou součástí je srovnání personálního a finančního zázemí. Zároveň práce mimo festivaly také mapuje distribuci krátkých studentských filmů dalšími cestami.
- Marketingová komunikace v kinodistribuciKulhánek, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-10-11Cílem této práce je popsat jednotlivé oblasti marketingové komunikace a jejich použití při kinodistribučním cyklu. Práce by měla upozornit na celkový kontext kinodistribučního marketingu i zvláštnosti, které se v tomto odvětví objevují. Všímat by si měla marketingových aktivit spojených s vlastním kinodistribučním cyklem. Práce by také měla upozornit na vývoj a nové trendy kinodistribuční marketingové komunikace. Práce je rozdělena do deseti kapitol. V úvodní části jsou popsány základní specifika, další kapitola se věnuje otázce marketingového mixu. Následující kapitoly se zabývají klasifikací filmů a odpovídající distribuční strategií. Další část je věnována problematice cílové skupiny a tématu reklamy v prostředí kinodistribučního marketingu. V následující části práce upozorňuje na možnosti partnerské spolupráce, důležitost Public Relations a sílu komunikace v místě prodeje. Závěrečná kapitola se dotýká internetové komunikace, která představuje nové možnosti pro současnou kinodistribuční marketingovou komunikaci.
- Online distribuce českých filmů VoD platformy a jejich role na distribučním trhuKamarytová, Bára(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-09-08Bakalářská práce se zabývá fenoménem audiovizuálních mediálních služeb na vyžádání (Video on Demand, dále VoD) a jejich pozicí na lokálním distribučním trhu. První část práce definuje VoD z pohledu české legislativy, nahlíží na historii VoD poskytovatelů v České republice a na příkladu tří VoD platforem (Aerovod, DAFilms a Alza Filmy) popisuje obchodní modely VoD. Reflektován je také postoj Národního filmového archivu k této problematice. Druhá část práce se zaměřuje na reflexi rozšířeného problému pirátství v oblasti online distribuce, které negativně ovlivňuje tržby a celkové postavení VoD, a postoj producentů a distributorů k současné situaci VoD v České republice. Závěr práce je věnován predikci budoucího vývoje VoD na lokálním trhu a především očekáváním spojeným s příchodem globální platformy Netflix.
- Perspektivy zahraničního prodeje českých audiovizuálních dělŠusterová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-04Diplomová práce "Perspektivy zahraničního prodeje českých audiovizuálních děl" se snaží zpracovat toto téma obecně. Opírá se o situaci v současnosti, lehce se dotýká historie, analyzuje některé české filmy z pohledu zahraničního prodeje a snaží se z těchto informací vyvodit závěry. Diplomová práce je strukturovaná do několika hlavních kapitol: současná situace, zahraniční prodej a perspektivy zahraničního prodeje. Na celou problematiku se dívá z pohledu sales agenta. Zahraniční prodej se snaží přiblížit z praktické stránky. Pokouší se o pohled do zákulisí trhů a aktivit okolo příprav takového trhu, lehce se věnuje také smluvní problematice, analyzuje vybrané české filmy v souvislosti s jejich prodejem a v neposlední řadě se snaží o pohled do budoucnosti.
- Práce sales agentů dokumentárních filmů a jaký vliv na ni má pandemie koronaviruHomolová, Anika(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-20V této práci se zabývám oborem filmových sales agentů (respektive mezinárodních distributorů). Zajímá mě, co je náplní jejich práce, a jakým způsobem probíhá jejich spolupráce s producenty a distributory. Zároveň v práci zkoumám, jakým způsobem tento obor ovlivnila pandemie koronaviru, a zda budou mít tyto změny následky i do budoucna. V práci vycházím z literárních pramenů, přednášek a veřejných diskusí, ale také z osobních rozhovorů se sales agenty. Část informací čerpám z vlastní zkušenosti, praktické stáže v mezinárodní sales společnosti Taskovski Films.
- Prodej a distribuce českých filmů do zahraničíHavas, David(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-10-10Cílem této práce je informovat čtenáře o současném postavení českých snímků a jejich tvůrců na mezinárodním trhu. I když je v rámci práce nastíněn také historický vývoj českého filmového vývozu, snažil jsem se zejména o reflexi současné situace a rozbor dramaturgických a obchodní modelů, které mohou českým filmům pomoci proniknout s větší razancí na světovou distribuční scénu.
- Role filmové a mediální výchovy na středních školáchSyruček, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-16Mediální gramotnost se stala nezbytnou součástí života 21. století. Jak na technologicko-informační proměny společnosti reaguje český vzdělávací systém? V diplomové práci se zabývám působením vládních, státních a nevládních institucí na poli strategických dokumentů aktivit mediální a filmové výchovy, jejich financování, koordinaci až po nabídku seminářů pro pedagogy a samotné studenty včetně vzdělávacích materiálů.
- Rozhodování producenta při nasazování filmu do kinodistribuce v ČRZima, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-10-07Tato magisterská práce se zaměřuje na analýzu podstatných faktorů, jež musí producent uvážit v souvislosti s uvedením filmu do kin. V první části stanovuji východiska celé práce a shrnuji současný stav kinodistribuce v ČR a jak se k němu dospělo. V druhé, hlavní části se zabývám samotným rozhodováním producenta v souvislosti s uvedením filmu do kinodistribuce, kdy se z dostupných dat snažím především vysledovat, zda existují nějaká ?pravidla? a nebo alespoň tendence, kdy je vhodné film uvést do kin a zda se tyto tendence nějak v průběhu let mění. V další části uvádím případovou studii rozhodování producenta při uvedení filmu František je děvkař do kinodistribuce. V poslední části se zamýšlím nad budoucím vývojem a stanovuji závěry ze své práce.
- Rozvoj publika a práce s ním z pohledu kinaře a distributoraLísalová, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-10-06Cílem této diplomové práce je popsat, jak kina a filmoví distributoři pracují se svým publikem, jaké aktivity pro něj vytvářejí, jakým způsobem se ho snaží rozvíjet a kreativně k němu přistupovat. V první části této práce definuji pojem rozvoj publika, který je v současné době stěžejním a hodně diskutovaným pojmem z hlediska kulturních institucí. Další části této práce se pak konkrétně zaměřují na jednotlivé koncepce rozvoje publika – převážně na aktivity pro existující a potenciální publikum, na aktivity pro specifické divácké skupiny a na aktivity pořádané na netradičních místech a mimo tradiční organizace. V závěru se práce dotýká vyhlídek do budoucnosti pro tento obor.
- Současná situace v oblasti VOD služeb a jejich vliv na audiovizuální průmyslKnoblochová, Martina(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-10Diplomová práce mapuje fenomén audiovizuálních mediálních služeb na vyžádání (dále VOD), které v dnešní době představují často diskutované téma, jež hýbe světem audiovizuálního průmyslu a mění tradiční distribuční modely. Práce sleduje současnou situaci a výhledy do budoucna na tomto poli a snaží se analyzovat dopad VOD služeb na tradiční audiovizuální průmysl. První část uvádí do kontextu problematiky VOD služeb a dále se text postupně věnuje poskytovatelům VOD služeb, dopadům VOD služeb na audiovizuální "ekosystém", novým distribučním strategiím, změnám uživatelských návyků, vlivu VOD na klasická kina a v neposlední řadě dnešní roli diváka a nově vzniklým úskalím i příležitostem. Práce se soustředí především na český trh, který je však potřeba vnímat v kontextu celé Evropské unie, a zároveň nemůže opomíjet ani nejsilnější VOD hráče, kteří mají své původní domovy ve Spojených státech amerických. Vedle dostupných pramenů jsou významným zdrojem informací osobní rozhovory s profesionály, převážně z oblasti filmové distribuce.
- Vliv digitalizace na současnou filmovou tvorbuVach, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-10-10Diplomová práce "Vliv digitalizace na současnou filmovou tvorbu" popisuje a hodnotí proměny filmové a televizní výroby způsobené implikací digitálních technologií. Jednotlivé kapitoly jsou věnovány následujícím tématům: technické srovnání digitálních kamer první a druhé generace, fenomén 3D, proměny distribuce a digitalizace archivace. Podstatou práce je představení uceleného pohledu na aktuální stav vlivu digitalizace na vyjmenované oblasti a také zhodnocení dopadu na tyto oblasti z distribučního, producentského i uživatelského hlediska.