Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle oponent "PROVAZNÍK, Jaroslav"
Nyní se zobrazuje 1 - 5 z 5
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Malá čarodejnice jako námět pro dramatickou výchovu v MŠMíčková, Jitka(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-04Tato bakalářská práce se zabývá využitím dramatické výchovy v mateřské škole. Porovnává cíle, možnosti a způsoby předškolního vzdělávání a dramatické výchovy, nabízí vypracovaný dramatický projekt, který vznikl na základě knihy Ottfrieda Preusslera "Malá čarodějnice", popisuje a hodnotí jeho realizaci a výsledek, reflektuje pocity dětí, jejich rodičů a třídních učitelek.
- Návštěva salonní společnosti 19. století (Dílna se studenty gymnázia)Lažanová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-12Tato bakalářská práce se zabývá výstavbou a realizací projektu inspirovaného salonními společnostmi 19. století. K tomu využívá metod dramatické výchovy, jež jsou především zakomponovány do práce založené na literárních znalostech studentů. Projekt byl realizován ve dvou dnech na půdě ústeckého gymnázia se skupinou studentů, která je všeobecně považována za problematickou. Jedním z cílů projektu bylo dokázat, že je možné vést i v takto negativně označené třídě zajímavý projekt, který studenti přijmou s nadšením. Před samotnou realizací projektu proběhlo několik přípravných hodin, které sloužily k diagnostikování skupiny, podmínek a metod, za nichž bude možné konečný projekt zdárně realizovat.
- Pedagogové a studenti na vlnách poetismu a surrealismuRazím, Daniel(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-04V bakalářské práci jsem se věnoval rozboru a porovnání dvou realizací svého projektu - literárně-dramatické dílny nazvané Na vlnách poetismu a surrealismu. Dílna vznikla za účelem seznámení účastníků se dvěma významnými literárními styly z období 20. a 30. let 20. století a s jejich historickým kontextem. Měla posloužit také jako zdroj inspirace k četbě a autorské tvorbě účastníků, kterými byli dospělí zájemci (převážně pedagogové) a studenti gymnázia. Skrze pedagogické pojetí dílny s využitím metod dramatické výchovy jsem se pokusil zmapovat možnosti a cíle, jimiž může dramatická výchova napomáhat k obohacení školní výuky (nejen) literatury a dějepisu.
- Práce s dětmi s Aspergerovým syndromem ve skupině účastníků dramatickovýchovné dílnyHrdličková, Kristýna(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-28Tato bakalářská práce se zabývá možnostmi využití metod a technik dramatické výchovy při práci se skupinou dětí s diagnózou Aspergerova syndromu. Je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části jsou představeny paradivadelní systémy, blíže pak dramatická výchova, dramaterapie a jejich vzájemné porovnání. Dále je věnován prostor Aspergerovu syndromu: diagnostickým kritériím, popisu symptomů a zásadám práce s dětmi s touto diagnózou. Jsou shrnuty dosavadní poznatky o možnosti využití paradivadelních systémů při práci s jedinci s Aspergerovým syndromem. Jako poslední je věnován prostoru Centru terapie autismu, ve kterém autorka práce působí a ve kterém byla realizována dramatickovýchovná dílna. Praktická část se věnuje dramatickovýchovné dílně pro skupinu dětí s Aspergerovým syndromem a dětí z intaktní populace. Je charakterizována skupina, která se projektu zúčastnila, přiblíženy inspirační zdroje pro přípravu dílny a následně popsána její celá realizace. Práci uzavírá závěrečná reflexe.
- Výuka angličtiny dramatickými metodamiŠíp, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-27Tato práce se věnuje možné metodě výuky angličtiny jako cizího jazyka na prvním stupni základní školy s využitím prvků dramatické výchovy. Shrnuje metodické směry cizojazyčné výuky, popisuje a srovnává hlavní metody dramatické výchovy a metody anglického jazyka. V práci se zabývám tématikou dramatické hry a didaktickou hry, metodám výuky, principům cizojazyčné výuky. V další části se práce věnuje aplikaci jednotlivých metod dramatické výchovy jako je vstup do role, etuda, pantomima a improvizace do výuky angličtiny, popisuje lekce anglického jazyka vedené těmito metodami, včetně záznamu o průběhu jednotlivých lekcí. Tato práce je příkladem užití konkrétních metod.