Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle oponent "GUNARATNA, Vidu"
Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Replikace filmového obrazu v postprodukciKader Agha, Josef(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-13Tato bakalářská práce si pokládá otázku, zda je možné replikovat filmový obraz na digitálních datech, za jakých podmínek a s jakým výsledkem tak může být učiněno. Práce je rozdělená do tří částí. Teoretická část se zaobírá vymezením pojmů, se kterými se bude pracovat v rámci praktické části. Praktická část poté detailně popisuje postup, který docílí replikace filmového obrazu v colour gradingu. K této části byl konzultantem kolorista Pavel Marko. Výzkumná část poté zkoumá, jakým způsobem reaguje odborná i neodborná veřejnost na colour gradingem upravené digitální záběry v kontrastu se záběry natočenými na film. Výsledkem této bakalářské práce je zjištění postupu práce při colour gradingu tak, aby byl věrohodný. Dalším výsledkem je prozkoumání, zda je výsledek práce rozpoznatelný pro pozorovatele a tedy, jestli je možné tento postup zařadit do běžné postprodukční praxe při tvorbě filmu.
- Úskalí tvorby obrazu 360 s prvky VRDvořák, Vojtěch Adalbert(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-13Obsahem této práce je popsání základních principů tvorby 360° děl, která se dají promítat ve virtuálním prostředí pomocí VR headsetů nebo zobrazovacích zařízení jako je například chytrý mobilní telefon. Text se dotýká taktéž historie projekce na velká plátna, což je předchůdce dnešních projekcí. Dále se text zabývá moderní projekcí 360° obrazu. Ozřejmuje pojem "Ekvidistantní válcová projekce", jenž je pro projekci tohoto typu zásadní. V práci se též pojednává o komfortu diváka, základní konstrukci kamer a postprodukci. V rámci postprodukce je popsán problém stitchingu. Jsou zde i vyjmenované některé rady, které mohou napomoci případné realizaci díla. Součástí práce je také krátká reference kompaktní kamery pro 360° obraz, jenž posloužila k testování postupů a odhalení úskalí natáčení pro 360°projekci. Obsahem textu je i všudypřítomné zamyšlení nad využitím tohoto média v dramatické tvorbě jako je film.
- Vývoj realizace zadního plánu v kinematografickém obrazeUhlík, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-19Bakalářská práce “Vývoj zadního plánu v kinematografii” si klade za cíl čtenáři přiblížit problematiku ustanovení zadního prostředí a vznik třetího plánu v rámci filmu. Na téma se nahlíží z pohledu trikové tvorby od nejstarších postupů až po nové technologie. Spojením Unreal Engine softwaru od firmy Epic’s Game a hardwarové technologie LED Volume vstupuje na trh nová zkušenost s výrobou filmů. Filmaři si musí novou technologii sami vytvarovat a upravit k vlastnímu postupu v rámci příprav. Jedná se o nový a převratný způsob vytvoření filmového prostředí a zpracování triků v kameře a zároveň v reálném čase. Dále se s touto technologií mění vnímání obrazové postprodukce, kde se převážná část realizace VFX a triků řeší spolu s výrobou v preprodukci projektu.