Procházet podle oponent "SLAVÍKOVÁ, Eva"
Nyní se zobrazuje 1 - 17 z 17
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Byt či nebyt? Cesta k autorské prezentaci, fenomén bytového divadlaFeithová, Irena(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-05Anotace bakalářské práce Feithová Irena: ?Byt či nebyt?? Stručná charakteristika: Tato práce je založena na reflexi tříletého bakalářského studia na katedře autorské tvorby a pedagogiky. První část práce konkrétně reflektuje přípravy autorských prezentací, které jsou jedním z předmětů studia na katedře autorské tvorby a pedagogiky a další možné autorské plány do budoucna. Druhá část práce navazuje na část první a zabývá se specifikami fenoménu bytového divadla, konkrétně Bytového divadla Vlasty Chramostové a tendencemi současných umělců tento žánr následovat.
- Cesta k trpělivosti, aneb už na sebe tolik nespěchámVacovská, Lucie(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-19Tato bakalářská práce reflektuje autorčiny zkušenosti se studiem na katedře autorské tvorby a pedagogiky na Divadelní Akademie múzických umění v Praze. Součástí této práce je popsání autorčiny motivace k zahájení studia na této katedře. Cesta k nabytí hlasové, řečové a herecké kondice. Dále také cesta k sebedůvěře a víře ve studium. Obsahuje reflexe, sebereflexe, autorčiny myšlenky a úvahy a popisy studijních procesů, pomůcek a cvičení.
- Divadlo jako pedagogický konceptTóthová Fišerová, Irma(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-25V této mojí diplomové práci se snažím o rozkrytí jednotlivých etap mého studia na Divadelní fakultě AMU. Nejde mi o porovnávání či upřednostňování jednotlivých (divadelních, pedagogických aj.) postupů, přístupů, metod, ale zejména o jakousi otevřenou cestu možností. Toto studium, mi umožnilo poznat nejen práci, ve které je člověk veden, ale i tu, ve které já jsem ten, který vede, učí, motivuje. Umožnilo mi práci ve skupině i se skupinou a především práci na sobě samé. Dalo mi možnost uvědomit si sebe samu v konkrétním čase, prostoru, situaci. Prozkoumávat nové možnosti, výzvy, směry a klást si nové otázky. Hledat potencionalitu vlastního autorského přístupu.
- Hledání spontaneityUrválková, Tamara(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-25Ve své práci se zabývám tématem hledání spontaneity a úvahami o ní. Zamýšlím se nad některými cestami, jak poznávat sám sebe a tím se ke spontaneitě vracet. V úvodu se zamýšlím nad pojmy improvizace, náhoda a nonsens, které, dle mého mínění, se spontaneitou úzce souvisí. Dále se zabývám knihou Keitha Johnstona IMPRO. Pro mě byly důležité kapitoly o východiscích jeho pedagogické práce, ve kterých popisuje, jakým způsobem vzdělávací systém odmítá spontaneitu a tím studenty zbavuje kreativity, ve prospěch imitování zažitých norem. Dále Johnstone popisuje metody, která mají jeho studentům pomoci se ke spontaneitě znovu vrátit. Tyto metody srovnávám se svojí vlastní zkušeností v hledání spontaneity v dialogickém jednání. Jak jsem se s tímto hledáním potýkala se snažím popsat v závěrečné reflexi.
- Hra cestou k životuŠiková, Marcela(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-24
- Jak to se mnou mluvíš?Štanclová, Růžena(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-09-26Tato práce se zabývá popisem dialogů vedených v odlišných sociálních rolích. Sleduje autorčiny pracovní zkušenosti, na kterých poukazuje na rozdíly rozhovorů mezi aktéry zastávajícími různé profese. Odlišné způsoby komunikace jsou dokumentovány optikou osobních postřehů, které následně umožnily problematiku nahlédnout i v souvislosti vlivu studia katedry. Tento vliv se ukázal jako zásadní. V závěru otevírá otázku, zda je možné navzdory profesní deformaci udržet vlastní všímavý přístup a zaujetí v běžném životě, který zahrnuje i rutinní pracovní povinnosti.
- Ježek a čížekJirásková, Helena(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-25Tato práce pojednává o prvním českém divadle lidí bez domova, nesoucím název Ježek a čížek. První část je věnovaná faktům a vývoji tohoto divadla, druhá subjektivnímu náhledu bývalé členky realizačního týmu. Divadlo vzniklo v roce 2000 a funguje dodnes. Nazkoušelo třináct divadelních her, sehrálo kolem sto čtyřiceti představení a prošlo jím kolem tří set herců. Dále uspořádalo čtyři mezinárodní festivaly bezdomoveckých divadel a několikrát hrálo v zahraničí. Z původně dobrovolnické činnosti se stalo profesionální občanské sdružení, které nabízí i sociálně pracovní podporu. Má prvotní motivace k účasti na tomto projektu byl úžas nad charmsovským představením Jakou barvu má nic? Napomohla mi k tomu i blízkost k divadlu a radost z práce se sociálně vyloučenými. V letech 2003 až 2005 jsem měla šanci poznat zblízka tým i herce ? klienty. Cílem této divadelní skupiny bylo na prvním místě představení, citlivě režírované, se značnými nároky na otevřenost a hravost herců ? klientů, kteří mají zkušenost s absurditou a krutostí. Herci ? klienti mají mé uznání, protože - přestože nemají zázemí - zvládnou vystoupit ze svého stereotypu ?člověka bez domova? a vyšvihnout se na úroveň tvorby, pro vlastní zábavu.
- Jsem na konci - stojím za začátkuFleková, Olga(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-24
- Každodenní hrdinstvíAllen Janatová, Taťána(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-26Tato diplomová práce je osobní reflexí cesty zrání a růstu k odvaze - jak v osobním tak v uměleckém smyslu. Zamýšlí se nad příčinami toho, proč oupouštíme sami sebe ve prospěch toho, abychom vyhověli nárokům svého okolí, a zkoumá, jakým způsobem může soustavné úsilí o reflektivní seberozvoj skrze psychosomatické disciplíny přispět k větší lehkosti sebevyjádření, nalézání a udržování svého autentického hlasu a k odvaze pěstovat autorský přístup k životu. Většina práce pojednává toto téma v rámci studijních disciplín Katedry autorské tvorby a pedagogiky, přičemž zdůrazňuje, že esencí tohoto procesu je vnímání a tříbení inteligence těla.
- Kdo jsem na jevišti?Třešňák, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-22V této práci autor pojednává o vlastním vnitřním náhledu na svojí jevištní existenci. Vychází především z vlastních reflexí, které po dobu studia psal, ale i z vlastní tvorby a jiných studijních materiálů. Staví do dialogu svoje nabrané zkušenosti s teorií studia.
- Moje lokální divadlo - nálevny, bary, hostince, restaurace a podobné jako možné scény dramatických, slovesných a hudebních aktivitKasper, Zdeněk(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-09-26Touto prací se snažím poukázat i na ne zcela obvylklé řešení při vytváření náhradních prostor, než jen klasických, a možnost v těchto alternativních prostorách tvořit to příjemně nenásilné, blahodárné sdružování za účelem souznění.
- Předpoklady svobodného projevuMedunová, Pavlína(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2005)Datum obhajoby: 2006-02-22
- Setkání dvou světůMacáková, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-25
- Setkání s dialogickým jednáním v kontextu mně známých (i praktikovaných) duchovních cestSamuhelová, Danica(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-25Ve své diplomové práci jsem se pokusila nahlédnout do hlubších souvislostí, které se otevírají během dialogického jednání s vnitřním partnerem. Vědomě jsem opomenula divadelní využití dialogického jednání, kterého jsem se dotkla jenom okrajově. Chtěla jsem v první řadě připomenout rovinu spirituální, která je při vstupu do dialogického jednání vždy otevřena a každému přístupna. Pro mě je dialogické jednání mostem mezi západním stylem pojímání reality a východním nahlížením do podstaty existence. Uvádím duchovní praktiky, které jsem sama zakoušela. Většinou prostřednictvím cvičení anebo intuitivním spojením skrze sny.
- Studium na katedře autorské tvorby a pedagogiky jako cesta k poznání vlastní osobnostiMarquezová, Lucie(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-09-25
- Studnice Jakubova, aneb Jacob's Well, aneb jak Jakob překládal Ivana Vyskočila, jako by to nebylo nemožnéKeller, Jakob(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-24Diplomová práce mapuje, diachronicky a kvalitativně, autorův pokus o překlad do rodné angličtiny výběr textů Ivana Vyskočila, s náhledem do problematiky tohoto specifického počinu: z čeho projekt vzešel, jaký je a k čemu vedl. Práce je prezentována jako součást autorovy širší cesty hledání témat a významů, jak diplomové práce samotné, tak v přesahu jeho života a existence vůbec. V počinu překladu textů z češtiny do angličtiny nachází autor odraz jedné ze svých důležitých životních úloh: interpreta, překladatele a tlumočníka, mezi jazyky, lidmi, kulturami, dobami, žánry, a ukazuje jak tato vykvetla z jeho existence mezi kulturami a ze studia jazyků a literatury, a studia na katedře autorské tvorby a pedagogiky.
- Úloha únavy v tvůrčím procesuRoubíčková, Aicha(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-10Tato bakalářská práce zkoumá úlohu únavy v tvůrčím procesu. Ohledává její přínosné i nepřínosné stránky. Klade si za cíl zmapovat hranice únavy a její vlivy během zkoušení v divadelním prostředí. Zjišťuje, zda únava může být i přínosem, či je to jen zátěž. Součástí této práce jsou autorčiny zkušenosti s únavou v divadelním měřítku. Obsahuje zpracované rozhovory s respondenty na téma úlohy únavy v tvůrčím procesu a bezpečného prostředí v divadle. Pokouší se zodpovědět otázky ohledně únavy v divadelním kontextu z různých úhlů pohledu.