DSpace@AMU     Novinky emailem     Můj DSpace     Můj profil               Národní registr VŠKP

DSpace - repozitář AMU

DSpace 1.7 na AMU >
Hudební a taneční fakulta - HAMU / Music and Dance Faculty >
HAMU Disertační práce / Doctor theses >

Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/10318/7496

Celý záznam

DC poleHodnotaJazyk
Vedoucí/RecenzentRATAJ, Michal-
AutorTrojan, Jan-
Datum vytvoření záznamu12-srp-2013-
Datum vytvoření VŠKP2012-
Datum zveřejnění záznamu12-srp-2013-
Datum odevzdání či podání27-čer-2012-
Identifikátor25894826105-
Identifikátor VŠKPhttp://hdl.handle.net/10318/7496-
AbstraktTato práce se věnuje umělecké formě soundscape tak, jak ji skutečně můžeme charakterizovat, naslouchat, vnímat v kontextu čtyřicetileté tradice oboru akustické ekologie (acoustic ecology) a zároveň úzce ve vztahu k tvorbě hudební / zvukové kompozice. V kontextu akustické ekologie se mapují komunitní a institucionálrní projekty, které od nedávných let po současnost vznikaly nejen ve světovém kontextu, ale i v našem domácím prostředí. Hlavní otázkou zůstává snaha o vysvětlení klíčových pojmů akustická ekologie a soundscape. Jsou uplatněny dvě optiky při studiu tématiky soundscape: 1. soundwalk / listening walk - specifické poznávání akustické krajiny kolem nás formou zvukové / poslechové procházky 2. analýza sound composition - analýza zaměřující se na tradiční kompoziční přístupy v rámci zvukových kompozic. V prvním případě se práce zabývá radikálním požadavkem aktivního slyšení, psychologickým typem slyšení, který R. M. Schafer vyžaduje při sluchové interakci s naším okolím. V druhém pak - v analýzách zvukových kompozic Winter Diary (R. M. Schafer) a Un altro ferragosto (A. Curran) - hledá, jakým způsobem tradice soundscape zasahuje do tradičních kompozičních principů, které jsou uplatňovány v klasické hudební kompozici. Práce je dále vedena úzce ve vztahu k vlastnímu osobnímu autobiografickému tématu, které zároveň představuje propojení obou výše zmíněných optik. Tím je cesta do poutního místa Santiago de Compostela (zde v kontextu zvukové procházky), která dala vznik vlastní autorské kompozici Ultreia: El diario del peregrino / Deník poutníka. Cílem analýz je zodpovědět otázku, jakým způsobem tradice akustické ekologie a způsob myšlení R. M. Schafera ovlivnily myšlení skladatelů v rovině zvukové kompozice.-
Médium (formát souboru)appliaction/pdf-
Instituce archivující a nebo zpřístupňujícíAkademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. Knihovnacs
Práva k využíváníIn the license agreement the author has granted the following: d) by issuing the original of the University Work or copying it as described in a) hereof e) by relaying it to the public in all forms stated in the provision of Sections 18 to 23 of the Copyright Act, particularly by the live performance of the University Work and its transmission and by publishing the University Work so that anyone can have access to it in a place and time of their choice (i.e. chiefly on the Assignee?s websites on the Internet)en
Autor udělil v licenci souhlas s: d) vystavováním originálu díla nebo jeho rozmnoženin podle písm. a) e) sdělováním veřejnosti všemi způsoby uvedenými v ustanovení § 18 až 23 autorského zákona, zejména pak živým provozování Školního díla a jeho přenosem a zpřístupňováním Školního díla způsobem, že kdokoliv může mít k němu přístup na místě a v čase podle své vlastní volby (tzn. především v síti Internet na webových stránkách Nabyvatele).cs
Předmětová hesladiplomové práce, vysokoškolské kvalifikační prácecs
NázevAkustická ekologie a soundscape v kontextu multimédií-
Název v jiném jazyceAcoustic Ecology and Soundscape in Context of Multimediaen
Kvalifikační typ práceDisertační prácecs
OponentRIEDLBAUCH, Václav-
Datum obhajoby13-zář-2012-
Abstrakt v jiném jazyceThis thesis is focused on perceptual and compositional aspects of soundscape art in the 40-year tradition of acoustic ecology. From the long history of acoustic ecology I selected important community, institutional worldwide and Czech projects. My main focus is to bring the keywords of acoustic ecology and soundscape into Czech theory. I use two points of view for the study of soundscape: 1. soundwalk / listening walk - specific way of listening to the acoustic space in the form of a soundwalk or listening walk 2. analysis of sound composition - the analysis is focused on traditional composition approaches to the study of sound compositions The first approach is active listening ? the psychology of listening that R. M. Schafer uses for interaction with our surroundings. The second approach fo-cuses on looking for traditional composing approaches in the analysis of sound compositions "Winter Diary" (R. M. Schafer) and "Un altro ferragosto" (A. Curran). The thesis is also narrowly focused on autobiographical reflection, which provides a link to both of the examined approaches. This is a pilgrimage to the city of Santiago de Compostela. The pilgrimage gave rise to the soundscape composition Ultreia: El diario del peregrino / The Pilgrim's Diary itself. The objective of the analysis is to give an answer to the following question: In what way has the tradition of acoustic ecology and R. M. Schafer?s way of thinking, influenced approaches / thinking of composers in the field of sound composition?en
SignaturaH_P 3508-
Studijní program a studijní oborHudebního umění/Skladba a teorie skladbycs
Instituce přidělující titulAkademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakultacs
Zkratka jména akademického tituluPh.D.cs
Typ studijního programudoktorskýcs
Obhájeno na katedřeKatedra skladbycs
dc.date.updated12-srp-2013-
ID práce25894826105-
Vyskytuje se v kolekcích:HAMU Disertační práce / Doctor theses

Soubory připojené k záznamu:

Soubor Popis VelikostFormát
1_ae_sscape_v1.7_trojan.pdf27.38 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
2_Trojan posudRiedl.pdf99.07 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Licenční politika AMU je uveřejněna zde

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.

 

2008 © Akademie múzických umění v Praze